Vágólapra másolva!
A verseny rendezői fontolgatják az egy órával korábbi rajt lehetőségét, hogy elkerüljék az esőt és a sötétedést. Egyelőre nem szeretnének villanyfényes futamot rendezni.

A Malajziai Nagydíj rajtjának hagyományos időpontja helyi idő szerint 15 óra volt, néhány évvel ezelőtt azonban egy órával későbbre tolták a versenyt, hogy az európai nézőknek kedvezzenek. A késői indulás már többször is problémát okozott, a legnagyobbat 2009-ben: a rendszerint késő délután érkező eső annyira eláztatta a pályát, hogy az 56 körös versenyt a 33. körben le kellett inteni, és a sötétedés miatt már nem is tudták újraindítani.

Mivel Jules Bianchi szuzukai balesete tavaly hasonló körülmények között történt, a szepangi pálya főnöke, Razlan Razali elismerte, hogy fontolgatják a korábbi rajt lehetőségét. Ha visszatérnének az egy órával korábbi futamkezdéshez, nem kellene a sötétedéstől tartaniuk, és az esős verseny valószínűsége is kisebb lenne.

„(Bernie) Ecclestone említette nekünk, hogy a szuzukai baleset miatt az FIA bevezetett egy időkorlátot" – nyilatkozta Razali a Reutersnek. „Most azon gondolkozik, hogy újra az eredeti időpontban kezdődjön-e a futam, akár már az idei évtől."

Razali elmondta, ő teljes mértékben támogatja a korábbi rajt ötletét. „Ez nekünk is jobb lenne. Egy biztonságosabb időkeretről lenne szó – az emberek ebédidőben érkeznének, megnéznék a versenyt, és körülbelül 5 órakor már indulhatnának is haza. Amikor (Ecclestone) megemlítette, hogy újra 15 órakor indulhatna a verseny, biztosítottuk őt a támogatásunkról."

Idén korábban rajtolhat a Malajziai Nagydíj Forrás: AFP

Nem akar éjszakai versenyt

Korábban volt róla szó, hogy a Malajziai Nagydíj is csatlakozhat az egyre nagyobb számban jelenlévő villanyfényes versenyekhez, de Razali nem lelkesedik az ötlet iránt. „Veszélyes lenne, ha ránk erőltetnék" – mondta. „Ecclestone a múltban nagyon keményen hajtott érte, de most végre meghallgatta, hogy mit szeretnénk mi, a promóterek. Jelenleg nem akarunk éjszakai versenyt. Minden pályának megvan a maga profilja, és veszélyes lenne lemásolni másokat."

Razali amiatt sem aggódik, hogy a 2008-as debütálása óta villanyfényes pályán megrendezett Szingapúri Nagydíj az utóbbi években népszerűbbnek bizonyult a maláj futamnál. „Ők előnyben vannak, hiszen a versenyt a városban rendezik, ezért a kivilágított pálya nagyon jól mutat a tévében" – vélekedett. „A versenyek viszont Szepangban jobbak."

Nincs baj a motorhanggal

A pálya főnöke elismerte, a tavalyi Ausztrál Nagydíjon elhangzott kritikák után ő is aggódott, hogy a halkabb V6-os turbómotorok miatt kevesebb néző látogat ki a pályára, de végül megbékélt az új hajtásláncokkal. „Az ausztráliai visszajelzések után tényleg nagyon aggódtunk. Amikor a mezőny eljött Malajziába, nekem sem tetszett az új hang – egyszerűen túl halk volt" – magyarázta.

„Később viszont észrevettem, hogy a lelátókon ülő gyerekes családok így jobban élvezték a Forma-1-et" – tette hozzá Razali. „Emlékszem, a múltban az apák fejhallgatót szorítottak a gyerekeik füléhez, akik néha megijedtek a hangoktól - még sírtak is, és haza akartak menni. Szerintem a mostani motorhang egy új szurkolói réteget vonz, és pont erre van szükségünk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!