Vágólapra másolva!
Nemcsak a négyszeres világbajnok Vettel teljesítménye sínylette meg a befújt diffúzor betiltását, neki is változtatnia kellett a vezetési stílusán.

Viszontagságos évet zárt a Lotus 2014-ben, ami a korábban futamgyőzelmekre is esélyes Romain Grosjeant érintette a legrosszabbul. A francia elismerte, új hozzáállásra volt szüksége, hogy ismét visszatérjen a pontszerzők közé, de végül a kiábrándító 14. pozícióban zárta a szezont, mindössze 8 ponttal.

„Az autó és az új szabályok nem igazán illeszkedtek a vezetési stílusomhoz" ismerte el az Autosportnak. „Először nekem kellett változtatnom rajta, de az autó is eléggé kiszámíthatatlan volt."

Grosjean elemző típusú versenyzőnek vallja magát, de a 2014-es autóval nem ment sokra, mert az szerinte értelmezhetetlenül viselkedett. Bár a pontok tekintetében Grosjean 8:2-re felülmúlta a közönség által gyakran kritizált csapattársát, úgy véli, Pastor Maldonado is tudott neki újat mutatni.

Grosjeannak tavaly változtatnia kellett a vezetési stílusán Forrás: AFP

„Szeretek mindent megérteni a fékezéssel, a befordulással, és a kigyorsítással kapcsolatban, majd a következő körben mindent elemezni, és kijavítani a hibákat" - magyarázta Grosjean. "Tavaly viszont az egyik körben túlkormányzottság, a következőben meg alulkormányzottság lépett föl, mielőtt talán helyreállt az egyensúly."

„Ilyenkor az ember nem nagyon tud elemezni, és következtetéseket levonni, csupán az érzéseire hagyatkozhat, amiben Pastor elég jó. Én ezen a téren fejlesztettem magam, és különféle módszerekkel kísérleteztem. Versenyzőként, csak a vezetés tekintetében szerintem ma már többre vagyok képes, de ezt az eredmények nem tükrözték."

Hiányzott a befújt diffúzor

A 2014-ben megkezdett új korszak több csapat és néhány versenyző meglepetésszerű mélyrepülését is hozta. Kétségkívül közöttük volt a korábbi négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is. Ezt sokan azzal magyarázták, hogy túlságosan hozzászokott a 2012-ben betiltott befújt diffúzorok adta nagy hátsó leszorító erőhöz, ami tavaly különösen hiányozhatott a visszafogott aerodinamika és az újfajta erőátvitel miatt. Grosjean szerint neki hasonló problémái adódtak.

„Szeretek nagyon korán rálépni a gázra, de ez nem volt lehetséges" – jelentette ki. „Kicsit kevésbé éreztem az autó elejét. Szeretek későn fékezni és későn fordulni, ami nem működött. (A befújt diffúzor) magabiztosabbá tett volna, keményebben tudtam volna nyomni a gázt, csakhogy változnak az idők" – utalt a sokat vitatott technikai megoldás betiltására.

„A GP2-ben sem voltak befújt diffúzorok, az autók mégis gyorsak, úgyhogy nem aggódom. Amint minden következetesen és stabilan működik, jó köridőket fogok elérni. Ez megtanultam, és ez a jövőben is segíteni fog."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!