Vágólapra másolva!
Brit lapértesülések szerint „egyedi” futóművel készült volna a Marussia romjaira épülő Manor istálló, de úgy hírlik, hogy az idei és a tavalyi autóik tervei a Haas tulajdonába kerültek, amely a főhadiszállásukat is megvenné. Gene Haas a NASCAR csapata mintájára szervezné az F1-es istállót is. 

A Marussia tavalyi csődjekor már előrehaladott állapotban volt a csapat jogutódja, a Manor 2015-ös, MNR1 névre keresztelt autójának fejlesztése. A korábban napvilágot látott szélcsatorna-modell után a Racecar Engineering most arról számolt be, hogy az MNR1-esen az orr-részre vonatkozó új szabályok miatt különleges felfüggesztés kapott volna helyet, de az innováció várhatóan a csapat teljes megszűnése esetén sem vész kárba.

A lap értesülései szerint a Manor 2014-es és 2015-ös autójának számítógépes (CAD) terveit Gene Haas szerezte meg az F1-ben majd jövőre induló alakulata számára, ráadásul a Marussia számos alkalmazottja állást talált más istállóknál, ahová így szintén eljutott a koncepció híre.

A Haas a NASCAR-modellt követné

Noha a Manor Banburyben található központja nem szerepelt a Marussia árverési tételei között, az ingatlan szintén felkeltette Gene Haas érdeklődését. Az amerikai üzletember az Autoweeknek elmondta, hogy angliai bázisuk még januárban elkezd működni, a csapatát pedig az F1-től eddig idegennek számító, tengerentúli stratégiával szeretné felépíteni.

„A Forma-1-es üzleti modellünket a NASCAR versenycsapatunkra alapoztuk, ott mások motorját és karosszériáját használjuk" – nyilatkozta. „Amennyiben a Caterham nem tér vissza, nem hiszem, hogy Bernie (Ecclestone) engedni fogja, hogy újabb kezdő csapatok jöjjenek létre."

A Marussia állítólag innovatív futóművel épített Forrás: AFP

Az amerikai szerint a tavaly csődbe jutott kis csapatok felfogása „egyszerűen nem működik", ezért ők más módszerekkel próbálják majd megvetni a lábukat a sportág ingoványos talaján, és a motorok mellett egyéb technikai kérdésekben is együttműködnek majd a Ferrarival.

„Csak rájuk nézek, és már azt mondom, ez őrület" – utalt a Caterham és a Marussia által bejárt útra. „Ha az ember orvos akar lenni, tíz évig kell az egyetemre járnia. Találnia kell valakit, akitől tanulhat. Mi is ezért lettünk a Ferrari partnerei. Szerintem szívesen dolgoznak közösen valakivel, aki képes visszajelzéseket adni nekik" – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!