Vágólapra másolva!
Tovább folytatódnak az átszervezések az istállónál, ezúttal a Bridgestone korábbi főnöke, Hirohide Hamasima távozott Maranellóból. Neil Martin is veszélyben érezheti magát.

Miután a Ferrari kedden hivatalosan is bejelentette, hogy a kasztniért felelős technikai igazgató, Pat Fry és a főtervező Nikolas Tombazis is elhagyta az istállót, szerdán egy újabb szakember távozott Maranellóból. A Ferrari egy közleményben adta hírül, hogy gumiszakértőjük, a japán Hirohide Hamasima 2015-től már nem fog a csapatnál dolgozni.

Hamasima korábban a Bridgestone sportrészlegének igazgatója volt egészen 2010-ig, amikor a japán gumigyártó kiszállt a Forma-1-ből, és átadta a helyét a Pirellinek. Hamasima ezután rövid ideig a MotoGP-ben dolgozott, majd 2011 végén szakértőként csatlakozott a Ferrarihoz, ahol az abroncsok teljesítményének kielemzésében segítette a csapatot.

A Ferrarinál az elmúlt hónapokban óriási átszervezés vette kezdetét, amelynek keretében távozott az elnök Luca di Montezemolo, a csapatfőnöki posztot áprilisban elfoglaló Marco Mattiacci és számos neves mérnök is. Az istálló új főnöke, Maurizio Arrivabene az átszervezésekkel próbálja megerősíteni az istállót, amely 2014-ben egyetlen futamgyőzelmet sem tudott aratni.

Folytatódik az átszervezés a Ferrarinál Forrás: AFP

Olasz lapértesülések szerint az átszervezés következő áldozata Neil Martin, a versenystratégiáért felelős szakember lehet. A korábban a McLarennél és a Red Bullnál is dolgozó Martin 2010-ben, a technikai igazgató Pat Fry kérésére került a Ferrarihoz. Mivel Fry-t a héten elküldte a Ferrari, Martin csapat belüli támogatottsága is csökkent, ami az ő távozásához is vezethet.

Martin szokatlan úton került be a Forma-1-be: korábban az üzleti világban dolgozott, és a tőzsdén lévő bankok és pénzügyi vállalatok számára fejlesztett ki egy számítógépes modellt, amely a kockázatelemzésben nyújtott segítséget. Az F1 nagy rajongójaként úgy gondolta, a módszere az autóversenyzésben is hasznos lehet a stratégiák kidolgozásánál, ezért bemutatta a McLarennek, akik rögtön alkalmazták is őt.

A Ferrari a távozó szakemberek helyére természetesen új mérnököket próbál leigazolni: a 2015-ös idény kezdete előtt állítólag a Mercedes korábbi technikai igazgatóját, Bob Bellt szeretnék megszerezni, és a Red Bulltól is több mérnök érkezhet, akiket az olaszok új pilótája, Sebastian Vettel is megpróbálhat átcsábítani.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!