Társoldalunk:

Gutiérrez a Ferrari tartalékpilótája lett

2014.12.15. 17:15

A Ferrari teszt- és tartalékpilótájaként folytatja pályafutását a Saubertől menesztett Esteban Gutiérrez. A mexikói versenyző munkájára elsősorban a maranellói szimulátorban számítanak, de a csapatfőnök szerint fontos kapocs lehet a Ferrari és hazája között is.

Két szezon után Esteban Gutiérrez kénytelen volt távozni a Saubertől, a kis csapat erőforrás-beszállítója, a Ferrari viszont mentőövet dobott a jelentős mexikói háttérrel rendelkező pilótának, így ismét lesz képviselőjük a közép- és dél-amerikai térségben.

„Miközben teljes bizalmunkról biztosítjuk a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, és a Ferrari korábbi bajnoka, Kimi Räikkönen által formálandó versenyzőpárosunkat, örömmel üdvözlöm nálunk Esteban Gutiérrezt" – nyilatkozta Maurizio Arrivabene, a Scuderia csapatfőnöke.

A Ferrari versenycsapatának nemrég kinevezett első embere szerint Gutiérrez ideális választás lehet saját felkészültsége és származása okán is. „Örömünkre szolgál, hogy lehetőséget biztosíthatunk Estebannak, aki bár fiatal, már sok tapasztalattal rendelkezik az új generációs Forma-1-es autókkal kapcsolatban, és jelentősen hozzájárul majd a szimulátorban végzett munkához."

Gutiérreznek a Saubernél nem maradt helyeForrás: Sauber

„Esteban érkezése azt is jelenti, hogy a Ferrari egy mexikói pilóta számára nyitja meg kapuit. Ebben az országban a Scuderiának még mindig sok rajongója van, csakúgy, mint 50 évvel ezelőtt, a Rodriguez-testvérek idején volt."

Ricardo Rodríguez 1961-ben és 1962-ben, mindössze 19 esztendősen beugró versenyzőként több F1-es futamon is az élmezőnyben szerepelt. Első futamán, a '61-es Olasz Nagydíjon a 2. helyről rajtolhatott, de műszaki hiba miatt kiesett, a '62-es pau-i futamon pedig célba is ért másodikként. Hazai versenyére viszont átigazolt a Rob Walker Racing Teamhez, de halálos balesetet szenvedett a híres Peraltada kanyarban, amely a jövőre ismét bemutatkozó mexikóvárosi pályának már nem lesz része.

Bátyja, Pedro Rodríguez a sportautó-versenyzésben tette le a névjegyét. 18 esztendősen, 1958-ban egy Ferrarival részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen, amit az amerikai Ferrari kereskedő nevezett be a futamra. Összesen 14 alkalommal állt rajthoz a híres viadalon, 1968-ban nyerni is tudott egy Ford GT 40-nel Lucien Bianchi, a Ferrari tehetségkutató programjában is részt vevő Jules Bianchi nagybátyja oldalán.

Mexikó az új Kína?

Gutiérrez szerződtetése a hagyományok mellett üzleti szempontból is előnyös lehet a Ferrari számára. A fiatal pilótát a világ egyik leggazdagabb embere, Carlos Slim is támogatja különböző üzleti érdekeltségei révén. Mexikó a sportautók értékesítése terén is felívelő pályán van, az ismert F1-es blogger, Joe Saward szerint Marco Mattiacci, a Ferrari nemrég menesztett csapatfőnöke, az olaszok korábban az USA-ért felelős értékesítési vezetője úgy vélte, hogy „Mexikó az új Kína".

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a kivételes történelemmel bíró Scuderia Ferrari család tagja lehetek" – nyilatkozta Gutiérrez. „Számomra ez a jövőbe vezető új út kezdete, és minden tőlem telhetőt meg fogok tenni, hogy a Scuderia elérje a céljait. Mindenkinek szeretnék köszönetet mondani, amiért hittek bennem; ez számomra remek alkalom, hogy tovább fejlődjek, és a közeljövőben a csúcsra jussak. Az elhivatottságommal és a lelkesedésemmel nagyon várom, hogy megkezdődjön ez az új vállalkozás."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!