Vágólapra másolva!
A magas költségvetés és a gyári támogatás sem elengedhetetlen a Forma-1-ben, mondta Claire Williams. Az idén felvirágzó istálló vezetője nem állt ki a jogdíjak egyenlőbb elosztásáért küzdő kis csapatok mellett. Szerinte megszokhatták volna már, hogy milyen viszonyok uralkodnak az F1-ben.

Az 1997-es szezon óta először tudta legyőzni a Williams az idén viszontagságos évet záró Ferrarit, ami a grove-iak szerint bizonyítja, hogy a pénz nem minden a Forma-1-ben. Az idén látványosan feljavuló istálló az egyetlen volt, amely a gyári Mercedesen kívül pole pozíciót tudott szerezni, és végül a konstruktőri tabella 3. helyén végzett.

„Ahhoz képest, ahol az előző szezon végén voltunk, az idei csodálatos eredmény olyan ellenfelekkel szemben, mint a Ferrari, amely a miénkhez képest kétszer akkora költségvetéssel dolgozik" – mondta Claire Williams csapatfőnök-helyettes.

Bár a jogtulajdonos és az egyes csapatok közötti szerződések tartalma titkos, történelmi jelentősége okán a Williams is külön támogatáshoz jut a részvételhez, ellentétben az elmúlt hónapok során lázadozó kis csapatokkal, a Force Indiával, a Lotusszal és a Sauberrel. Claire Williams nem állt ki a pénzek egyenlőbb elosztása mellett. „A Forma-1 olyan, amilyen. Elég régóta vagyunk már ebben a sportban ahhoz, hogy ezt mindannyian tudjuk"- vélte.

A Williams 1997 óta először végzett a konstruktőri dobogón Forrás: Daimler

A stabil háttér mellett a versenyképesség másik kulcsa a gyári támogatás az erőforrások terén. Legalábbis a McLaren csoport elnöke, Ron Dennis szerint ezért mindenképpen érdemes volt a jelenlegi legjobb, Mercedes erőforrásokat Hondára váltani. A Williams ugyanakkor nem feltétlenül ért egyet a wokingi állásponttal.

„A Mercedes révén remek motorszállítónk van, szerencsések vagyunk, hogy jó a kapcsolatunk velük. Jelenleg ez remekül működik, de ha megjelenne egy motorgyártó és tárgyalni kezdene velünk, miért lennénk rá nyitottak? Persze, hogy azok lennénk" – ismerte el.

„A sajtóban mostanában megjelentek olyan vélemények, hogy nem lehet fennmaradni gyári háttér nélkül, pedig ez tévedés. Mi már hosszú évek óta talpon maradtunk, tulajdonképpen a teljes F1-es történetünk során anélkül, hogy egy gyártó csak velünk foglalkozott volna, és nincs ok arra, hogy ez ne legyen így a továbbiakban is."

A Williams az idén véget ért mélyrepülése akkor kezdődött, amikor a BMW a 2005-ben megvásárolta a Sauber csapat többségét, a grove-i istálló pedig lemondott az akkoriban kizárólag általuk használt bajor motorokról, pedig 2009-ig érvényes szerződésük volt. A Williams ezután a Toyota, a Cosworth, majd a Renault termékeit használta, az idei szezon előtt váltottak Mercedesre.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!