Vágólapra másolva!
Teljesen új stáb fejleszti a 2015-ös versenyautót, mondta Ron Dennis, a McLaren csoport elnöke, aki úgy látja, a Hondával való együttműködés kezdetére lerakták a sikeres szereplés alapjait. Nem aggódnak a nehézkes kezdés miatt, szerintük az idei tesztek csak bónuszként foghatók fel.

Egyáltalán nem aggódnak a McLarennél a Honda erőforrással szerelt tesztautó nehézkes bemutatkozása miatt, mert úgy vélik, az ellenfelek idei menetrendjéhez képest előrébb tartanak, és számos feladatot még az idén el tudnak végezni. Ron Dennis, a McLaren csoport elnöke optimistán néz a jövőbe.

„Az idén a csapatok csak februárban kezdték meg az új szabályok szerint épített autóik tesztelését, de mi már most, a téli tesztek előtt kipróbáljuk a Honda erőforrást" – idézte Dennist a brazil Globo Esporte. „A Hondával egy csapatot alkotva felismertük az új erőforrások kihívásait, és abban a helyzetben vagyok, hogy kijelenthetem: erősek leszünk."

A McLaren az elmúlt két szezon során komoly hullámvölgybe került. Futamot utoljára 2012-ben tudtak nyerni, és az idén már a Mercedes erőforrással hajtott csapatok közül is csupán a 3. helyet szerezték meg, de még a Force India is veszélyes volt rájuk. A wokingi istálló viszont húsz új alkalmazottat igazolt eddig, köztük a Red Bull korábbi vezető aerodinamikai szakemberét, Peter Prodromout, és a napokban Fernando Alonso versenymérnöke, Andrea Stella is igennel felelt arra a kérdésre, hogy követi-e a spanyolt új csapatához.

A McLaren és a Honda összecsiszolódása döcögősen indult Forrás: McLaren

„Azt látni kell, hogy a 2015-ös autót tervező stáb teljesen más, mint amelyik az előző kettőt készítette" – mutatott rá Dennis. „Úgy hisszük, meghatároztuk az irányt, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a következő bajnokságot nagyon magas szinten kezdjük."

Noha a hivatalos bejelentés továbbra sem történt meg a Ferraritól már biztosan távozó Fernando Alonso szerződtetésével kapcsolatban, Dennis egyértelmű utalást tett arra, hogy a kétszeres világbajnok visszafogadása nem okoz majd gondot a McLaren számára a viharos, 2007-es szezon után.

„Hadd mondjam el akkor az én értelmezésemet, mert látom, hogy mire megy ki a játék" – mondta Dennis az AS-nek. „Egy olyan világban élünk, amelyben a házasság nagy elköteleződést jelent, de néha nem úgy alakul az életünk, ahogy terveztük. Az igazság viszont az, hogy amikor az ember megpróbálja helyrehozni a kapcsolatát, az még erősebbé is válhat, mint amilyen korábban volt."

Csapatépítés és elektromos gondok

A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier már a szezonzáró tesztek előtt rámutatott, hogy a csapat számára a Hondával való összeszokás a legfontosabb feladat Abu-Dzabiban, ezért a japán erőforrással szerelt tesztautóval egyelőre a gyermekbetegségek megoldása, és a különböző rendszerek kipróbálása volt a cél. Kedden egy üzemanyagszenzor, szerdán délelőtt pedig egy „teljesen ismeretlen" elektromos hiba miatt vesztegeltek a bokszban, így másfél nap alatt összesen három kört tettek meg.

„Hogy őszinte legyek, számunkra bónusz az, hogy tegnap és ma megpróbálhatunk pályára lépni, mert az a legfontosabb, hogy kiépítsük az együttműködést a vállalatok között, és bejárassuk a munkafolyamatokat" – magyarázta Boullier.

„Persze, az is lényeges, hogy működtessük a motort, de mindenkinek meg kell értenie, hogy itt úgy kétszáz ember dolgozik együtt, és nekik hatékonyan kell együttműködniük. Ezért aztán bármit csinálunk, az biztató a jövő szempontjából, még akkor is, ha egyáltalán nem lépünk pályára."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!