Vágólapra másolva!
A közvélekedéssel ellentétben nem a csapat átszervezése és Alonso elvesztése miatt kellett hirtelen távoznia Marco Mattiaccinak a Ferraritól. A vállalat új elnöke sokkal inkább sportpolitikai ügyekben nem érezte elég felkészültnek a mindössze nyolc hónapot hivatalban töltő olasz vezetőt. 

Már a szezonzáró másnapján menesztette Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke az F1-es csapat vezetőjét, Marco Mattiaccit, aki mindössze nyolc hónapot töltött hivatalában. A motorsport világában tapasztalatlan Mattiacci ezalatt felülvizsgálta az istálló működését, számos alapembert menesztett a pozíciójából, leszerződtette Sebastian Vettelt a távozó Fernando Alonso helyére, és aktívan lobbizott a motorfejlesztések korlátozásának lazítása mellett.

Ennek ellenére Marchionne a szezon végén azonnal eltávolította olasz beosztottját, és a munkatársaknak küldött belső levelében, amelyet az Autosportnak sikerült megszereznie, politikai okokkal indokolta döntését. „Teljes mértékben elkötelezett vagyok amellett, hogy a Ferrari megtartsa a helyzetét és a befolyását az F1 irányításában" – írta.

Marchionne sorai alátámasztják, hogy nem elsősorban a csapat átalakítása vagy rövid távú kudarcai miatt vált meg Mattiaccitól, sokkal inkább elégedetlen lehetett azzal, ahogy az olasz csapatfőnök az F1 viharos politikai színterén képviselte a Scuderiát. Úgy hírlik például, hogy Bernie Ecclestone sem fogadta kegyeibe Mattiaccit, ellentétben utódjával, aki a Ferrari egyik szponzorának képviselőjeként több F1-es bizottságban is évek óta érintett. Maurizio Arrivabene érdemeit méltatva Marchionne kiemelte választottja sportpolitikai rátermettségét.

Maurizio Arrivabene (balról) a Ferraritól már menesztett Stefano Domenicalival és Luca di Montezemolóval Forrás: AFP/Vincenzo Pinto

„Maurizio egyedi tapasztalatokat hoz magával. Amellett, hogy régóta kapcsolatban áll a csapatunkkal, dolgozott az F1 Commissonben, és már most jól ismeri a kihívásokat, amelyekkel szembenézünk" – írta. „Átfogó ismeretekkel rendelkezik a sportág irányítási mechanizmusairól, az elvárásokról, a verseny magas szintjéről és a kihívások jellegéről. Innovatív ötleteivel az eddigiek során folyamatosan segítette az F1 megújítását is."

A döntés révén a Ferrari várhatóan továbbra is jó pozícióban marad ahhoz, hogy megtartsa az F1-ben kiharcolt kiemelkedően előnyös pénzügyi megállapodásait, és Ecclestone oldalán meghatározó erő maradjon a sportot átszövő folyamatos politikai küzdelmekben.

Tekintettel arra, hogy Arrivabene az F1 üzleti ügyeiben tapasztalt, a csapatvezetés terén viszont nem, egy további sportigazgató kinevezése is elképzelhető. A poszttal összefüggésbe hozták Ross Brawnt és Gerhard Bergert is, de mindketten tagadták, hogy Maranellóba tartanának.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!