Vágólapra másolva!
Nem született megállapodás a csapatok között arról, hogy 2015 közben is lehessen fejleszteni az erőforrásokat, és egyre kisebb az esélye, hogy időben meg tudjanak egyezni ebben. A rivális motorgyártók nem fogadták el a Mercedes ajánlatát, mert szerintük túl szűk keretet biztosítanának a fejlesztésekhez.

A Brazil Nagydíjon ismét összeültek a csapatok vezetői, hogy megvitassák a lehetséges megoldásokat a 2015-ös szezon közbeni motorfejlesztés engedélyezéséről, de ezúttal sem tudtak közös nevezőre jutni, így egyre kisebb az esélye a megállapodásnak - a tervezet elfogadásához az összes csapat egyetértése szükséges az F1 Commissionben, és a szervezetnek a hónap végén lesz az ülése.

A három motorgyártónak február 28-ig van lehetősége arra, hogy a hajtásláncukon - teljesítménynövelés céljából - módosítsanak a 2015-re rendelkezésükre álló 32 "zseton" felhasználásával. (Az egyes alkatrészek megváltoztatása 1-3 zsetonba kerül.) A Ferrari és a Renault azt szerette volna, ha ebből a mennyiségből 13-at júliusban lehetne felhasználni, de a Mercedes csak 5-öt engedélyezne, ami nem volt elég a rivális gyártóknak.

"Olyan kompromisszumot ajánlottunk, amiről úgy gondoltuk, hogy az elfogadásával nem kell változtatnunk az ügyfeleinknek szolgáltatott motor specifikációján és árán. Szerintünk fontos, hogy a jelenlegi helyzetben senkinek se emelkedjenek a költségei, de nem fogadták el a javaslatunkat" - mondta Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatának kereskedelmi igazgatója. Azt viszont nem zárta ki, hogy mégis lesz egyezség. "Nem hiszem, hogy ennyi volt. Lehet, hogy lesznek további tárgyalások."

A Mercedes nagy előnyben van a V6-os turbómotorokkal Forrás: AFP/Nelson Almeida

Jövőre már egyszerű többség is elég lesz az F1 Commissionben ahhoz, hogy 2016-ban engedélyezzék az idény közbeni motorfejlesztést. Wolff szerint azonban ez sem lenne "értelmes" megoldás. "Ez felelőtlenség lenne, és tiszteletlenség a nemrég megszűnt csapatokkal szemben" - közölte.

Az idény közbeni változtatás az erőforrásokon jelenleg csak abban az esetben engedélyezett, ha ez a megbízhatóság vagy a biztonság javítására, vagy a költségek csökkentésére irányul.

Az erőforrások fejlesztése körül kialakult helyzetről az elemzésünk itt olvasható.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!