Társoldalunk:

Még finomítani kell a virtuális Safety Car-on

2014.11.01. 02:51

Az USA Nagydíj edzésnapján egy új megoldással kísérletezett az FIA, amivel részben kiváltaná a Safety Cart. Az elképzelés alapvetően tetszett a pilótáknak, de megemlítették több hiányosságát.

Jules Bianchi szuzukai baleste után felerősödtek azok a hangok, melyek szerint hatékony megoldást kellene találni arra, hogy a versenyzők valóban kellően lelassítsanak a sárga zászlók hatálya alatt, és ne önkényesen határozzák meg ennek mértékét.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előállt egy olyan javaslattal, hogy a Safety Car esetében alkalmazott mintára a sárga zászlóval érintett pályaszakaszokon is bevezessenek egy szintidőt, aminél nem lehet gyorsabban teljesíteni az adott szakaszt, így a biztonsági autó beküldése nélkül is gyakrabban el lehetne hárítani a veszélyes szituációkat. Utóbbi előnye az lenne, hogy kevésbé zavarna bele a versenyek menetébe a Safety Car.

Jó az ötlet, de nem kiforrott

Az USA Nagydíj pénteki edzésnapján mindkét tréning végén tesztelték a "Virtuális Safety Car (VSC)" nevű megoldást a versenyzőkkel, akiknek alapvetően tetszett az elképzelés, ám találtak benne hiányosságokat. Fernando Alonso úgy vélte, "még sok teendő van vele", Jenson Buttont pedig leginkább az zavarta, hogy szinte állandóan a kormánykeréken lévő kijelzőt kell lesni. "Sok időt töltünk azzal, hogy a kormányt figyeljük, és a szintidőhöz igazodjunk, mivel aki az alá megy (vagyis túl gyorsan hajt) az újraindításkor, tíz másodperces büntetést kap."

Ideje megismerkedni az új jelzésselForrás: AFP/Clive Mason

Azt is kifogásolta, hogy egy párharc kellős közepén veszélyes helyzetet teremtene a kötelező érvényű lassítás. "Ilyenkor nem lehet beletaposni a fékbe, amit most kellene tenni, hogy csökkentsük a sebességet" - figyelmeztetett.

Romain Grosjean azok közé tartozik, akiknek meggyűlt a baja a kísérleti fázisban lévő üzemmóddal. "Nagyon nehéz volt. Az egyik kanyarban 1,2 másodperccel a szintidő felett tartottam, aztán a következőben már hat tizeddel alá csúsztam. Nem értettem, hogy mi történik" - közölte. "Az eltérés a szintidőtől hol +9 tized, hol -6, hol +3, hol -2 volt."

A rendszerhez hozzátartozik, hogy a túl gyorsan haladó versenyzőknek a fülhallgatón keresztül egy csipogó hang jelzi, hogy lassítania kell. Az FIA kiértékeli az eredményeket, és a szükséges módosításokat követően valószínűleg folytatni fogja a kísérletezést a maradék két nagydíjon.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!