Vágólapra másolva!
Miközben a csapat a megszűnés határára került, Colin Kolles másik F1-es érdekeltsége, a 2016-os indulásra készülő Forza Rossa továbbra sem tett le arról, hogy nemsokára a világbajnokság résztvevője legyen. Az anyagi helyzet viszont ott is labilis, ez közrejátszhatott a Caterham csődjében is.

A Caterham csődhelyzete kapcsán ismét előtérbe kerültek a korábban már felröppent hírek egy esetleges román csapat létrejöttéről, amely felett a leafieldi csapathoz hasonlóan Colin Kolles bábáskodik. A Forza Rossa néven emlegetett projekt és a Caterham közötti kapocs Kolles mellett az a Constantin Cojocar, aki nemrég papíron a ma már csődbiztosok által felügyelt Caterham Sports ügyvezetője volt. Ez a cég a Caterham operatív működtetését végzi a csapat indulási jogát birtokló 1 Malaysia Racing Team nevű maláj vállalat megbízásából.

„2014 elején egy román csapat, az FRR Formula 1 Team (Forza Rossa) megalakult azzal a céllal, hogy belépjen a Forma-1-be. A projekt vezetője Ion Bazac, a korábbi román egészségügyi miniszter. 2014 júniusában a Forza Rossa szándéknyilatkozatot kapott az FIA-tól arra vonatkozóan, hogy a csapat benevezhet a Forma-1-be a következő két év során" – idézte Cojocart az Independent által közölt bírósági dokumentum. „A Forza Rossa reméli, hogy már 2015-ben is részt vehet, de a felkészülésre már kevés idő van."

Abszurd sztori a Caterhamnél Forrás: Caterham

Az Independentben a Caterham csődje kapcsán nyilvánosságra hozott bírósági dokumentumok szerint a Caterham kálváriája és a Forza Rossa lehetséges érkezése az F1-be összefüggésbe hozható egymással. A lap szerint Cojocar elmondta, hogy a Caterham Sports megvásárlásának hátterében az állt, hogy a cég tervezze a Forza Rossa és a Caterham autóit (noha ezt a szabályok elvileg tiltják), az anyagi háttérrel viszont gondok adódtak. Cojocar elmondása alapján a román befektetőktől heti kétmillió angol fontot várt a vállalat életben tartásához, ami az élcsapatok költségvetéséhez közelít.

„Sajnos a támogatóink által megígért pénz nem érkezett meg" – mondta Cojocar. „Úgy tudom, hogy a Forza Rossa más lehetséges felállást keres 2015-re, nekem pedig nehezemre esik kapcsolatba lépni a román támogatóimmal" – ismerte el, majd hozzátette: „a problémák, amelyek abból adódtak, hogy nem jutottam hozzá a megígért forrásokhoz, oda vezetnek, hogy nincs más választásom, mint csődeljárást kérni a vállalat ellen."

Focistából lett takarító, majd vállalatvezető

A labdarúgást kedvelők számára a Forma-1-en kívülről is ismerős lehet Cojocar neve, hiszen a Steaua Bucharest játékosaként két gólt is szerzett az 1987/88-as szezonban. Sportpályafutása után viszont úgy tűnik, a magánéletben nehézségei adódtak.

„Augusztusban jöttem Angliába, hogy munkát találjak, takarítsak vagy egy raktárban dolgozzak" – idézett a Racecar Engineering egy interjúból, amely a román Prosporton jelent meg. „Azért hagytam el Romániát, mert anyagi gondjaim voltak. Fizetnem kellett a számláimat, de egy brassói buszparkoló főnökeként kevesebb, mint 200 angol fontot kerestem havonta" – mondta.

Cojocar saját bevallása szerint éhezett, és senki sem segített neki edzői pályafutása elindításában. Csak a Steaua azóta letartóztatott tulajdonosára, George Becalira számíthatott, de egy idő után már szégyellt tőle kölcsönkérni. Online álláshirdetésen talált egy takarítói állást a Caterhamnél, ahol havi 1000 fontot keresett, majd egy nap minden megváltozott, amikor a csapatfőnök, Manfredi Ravetto „felfedezte" őt.

„Egy olasz, valamilyen főnök rájött, hogy korábbi focista vagyok. Azt mondta nekem, 'abszurd, hogy focistaként a padlót mosod fel, mostantól igazgató vagy!' Ezután kineveztek a Caterham Sports Ltd. ügyvezető igazgatójának" – szól a mesés történet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!