Vágólapra másolva!
Mercedesre váltani túl jó lehetőség volt, hogy kihagyják. Szerintük a német motorszállító előnye jövőre is megmarad, bár a Renault azért le fog dolgozni valamennyit a hátrányából.

A Lotus társtulajdonosa, Gérard Lopez szerint a csapat nem szalaszthatta el a lehetőséget, hogy jövőre Renault-ról Mercedes hajtásláncra váltson. Erre azért kerülhet sor, mert a német cég egyik ügyfele, a McLaren átpártol a Forma-1-be visszatérő Hondához.

„Egyértelműen a Mercedesé a legjobb motor, és arra számítunk, hogy ez továbbra is így lesz. Egyszerűen eredményesebb munkát végeztek" – mondta Lopez az Autosportnak. „Mi pedig azon kevés független csapat közé tartozunk, amelyek megszerezhették azt a motort. Szerintem számunkra ez volt a helyes választás. Sokan tettek volna fel kérdéseket nekünk, ha nem ragadjuk meg a kínálkozó alkalmat."

A Lotus jövőre Mercedes motorokkal fog versenyezni, de a váltót továbbra is házon belül építi majd Forrás: Farkas Péter (Origo)

Mivel a szezonok között a gyártók fejleszthetik az erőforrások hardverét is, Lopez ettől függetlenül úgy véli, a Renault 2015-ben közelebb lesz a Mercedeshez. „Az idén rengeteget küszködtek. Nem hiszem, hogy jövőre is ennyi gondjuk lesz, de ugyanígy azt sem hiszem, hogy gyorsan behozzák a lemaradásukat a Mercedeshez képest" – magyarázta. „A döntésünkben a teljesítmény volt az egyetlen szempont."

„Szerintem a Renault már most is egyetlen csapatra koncentrált, vagy legfeljebb kettőre, ami a próbapados teszteket illeti. Ez van, de a váltás biztosan hasznunkra lesz."

Csak félig pártolnak át a Petronashoz

A csere miatt azonban a Lotus kénytelen szakítani régi szponzorával és beszállítójával, a Totallal, mert a Mercedes motorját a Petronas üzem- és kenőanyagaival fejlesztik. „Borzasztóan nehéz egy másfajta benzinhez igazítani a motort" – ismerte el Nick Chester, a csapat technikai igazgatója. „A Mercedes HPP csak a Petronasszal fejleszt, ezért egy más üzemanyaggal nehéz helyzetbe hoznánk magunkat."

„Rengeteg extra munkába kerülne a próbapadjukon tesztelgetni a motort a saját benzinünkkel, ezért több értelme volt a Petronas benzinjét és motorolaját választanunk."

Chester hozzáette, hogy az autó más részegységeinél használt zsírt és a váltóolajat továbbra is a Totaltól fogják beszerezni. „Az évek alatt számtalan komponenst a Totallal közösen fejlesztettünk ki, úgyhogy nem lenne könnyű alkalmazkodnunk egy másik gyártóhoz" – mutatott rá.

A Force Indiával ellentétben a Lotus csak a hibrid erőforrást vásárolja meg a Mercedestől, nem a teljes hajtásláncot. „Az megkötné a kezünket futóműgeometria és az autó teljes hátsó része terén, pedig Enstone-ban jó sebességváltó-tervező szakembereink vannak, ezért házon belül akartuk tartani a fejlesztést" – árulta el Chester.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!