Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő arra készül, hogy kihagyja az austini időmérő edzést, mert nem látja értelmét, hogy új motorral körözzön, miután büntetés miatt egyébként is a bokszutcából kell majd rajtolnia. A Ferrari szerint az erőforrások fejlesztése elvi, és nem anyagi kérdés.

Az idei hatodik erőforrás beszerelésére készül a Red Bull a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel autójába, ami az összes részelem együttes cseréje miatt a szabályok szerint automatikusan bokszutcai rajtolást ír elő a német pilóta számára. Vettel így nem látja értelmét, hogy részt vegyen az USA Nagydíj időmérő edzésén, mert bármilyen eredményt ér el, úgysem állhat fel majd a rajtrácsra.

„Ez a szabály teljesen hülyeség. Az emberek bekapcsolják a TV-jüket, és azt fogják látni, ahogy az egyik versenyző csak sétálgat, mert semmi dolga nincs" – bosszankodott Vettel az Auto Motor und Sportnak. „Talán javasolhatnának valami elfoglaltságot, amivel eltölthetem a szombat délutánt Austinban" – mondta.

A hírek szerint Vettel már Szocsiban szeretett volna túljutni a büntetésen, de a csapatnál alkatrészhiány volt, ezért kénytelen lesz Austinig várni. Az idei szezon során egyelőre csak Renault erőforrások élettartama járt le a szezon vége előtt, de a Mercedes jelentős teljesítménybeli fölénye miatt a francia egységeket használó Red Bull mellett a Ferrari is szeretné feloldani a jövő évre is érvényes, szezon közbeni fejlesztési tilalmat. A Scuderiát vezető Marco Mattiacci szerint ez elsősorban a Forma-1 megítélése szempontjából fontos.

Vettel Austinban valószínűleg részt sem fog venni az időmérőn Forrás: AFP

„Ez elvi kérdés, és az embernek néha küzdenie kell az elveiért. Amikor én felnőttem, a Forma-1 az innovációról és a legjobbak legyőzéséről szólt. Most is azon dolgozunk, hogy felzárkózzunk, függetlenül attól, hogy megállapodunk-e a motorfejlesztés tilalmának feloldásáról" – mondta Mattiacci.

„Az életben fontos próbálkozni. Meggyőződésünk, hogy az innováció a siker alapja a Forma-1-ben. Mi olyan vállalat vagyunk, amely műszaki csúcsmegoldásokat dolgoz ki, és ebbe a motor is beletartozik. Úgy vélem, fontos, hogy az innováció a Forma-1 középpontjában maradjon."

Nem kér a Mercedes számológépéből

Noha a szabályok egyértelműen rögzítik, hogy a szezon közben nincs lehetőség az erőforrások fejlesztésére, a Ferrari és a Renault kezdeményezte, hogy a jövő évtől lazuljanak az előírások, s így több esélyük legyen ledolgozni a Mercedeshez viszonyított hátrányukat.

Mattiacci szerint ez nem jelentene komoly többletköltséget. A Mercedes-Benz motorsport programjait irányító Toto Wolff viszont számológép használatát javasolta olasz kollégájának, mert szerinte lehetetlen, hogy ne kelljen még többet költeniük az erőforrások fejlesztésére, amit kénytelenek lennének áthárítani ügyfeleikre, holott korábban vállalták, hogy nem emelik a motorok árait.

„Nem fair, hogy Toto számológépet ajánlott nekem, mert azt mondta, nem vagyunk jók a számítások terén. Úgy vélem, hogy a (szezon közbeni motorfejlesztés) a mi szempontunkból nem okoz költségnövekedést. A másik érv, hogy ha lenne lehetőségünk fejleszteni a motorjainkat, azok a csapatok is pontokat szerezhetnének, amelyeknek mi szállítjuk a motort, s ezzel bevételekhez juthatnának" – utalt elsősorban a pont nélkül álló Sauberre.

A Ferrari élére az idén kinevezett szakember szerint a jelenlegi helyzet nem is a világbajnoki címre pályázó nagycsapatoknak a legnehezebb, hanem elsősorban a kisebb istállók számára jelent problémát, amelyek így jövőre sem tudnak majd versenyképessé válni.

„Egy kiscsapatnak még megrázóbb, hogy nincs lehetőségük felzárkózni, mint a nagyoknak. Jövőre négy istálló versenyez majd Mercedes motorral, de a többiek, más motorokkal még nehezebb helyzetben lesznek" – jósolta Mattiacci.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!