Vágólapra másolva!
Első szuzukai győzelmével 10 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben Lewis Hamilton a Japán Nagydíjon másodikként célba érő Nico Rosberghez képest. A futamot egy tiszta előzés döntötte el, túlkormányzott autójával Rosberg nem tudta visszaverni csapattársa támadásait.

Senki sem jelentett fenyegetést a Mercedes versenyzőire a Japán Nagydíjon. A száraz pályán megtartott edzéseken tapasztalt lehengerlő fölényük az esőben sem tűnt el, így a két Ezüstnyíl Szuzukában is kettősgyőzelmet aratott. A pole pozícióból induló Nico Rosberg sokáig vezetett a versenyben, de a 29. körben nem tudta visszaverni csapattársa támadását, és kénytelen volt elengedni Lewis Hamiltont, aki onnantól ellenállhatatlanul menetelt az élen.

"A körülmények nehezek voltak, de a tempóm jobbnak bizonyult Nicóénál, és a futam elején elég kényelmesen tudtam követni" - nyilatkozta Hamilton, aki a futam során kétszer is kicsúszott a bukótérbe, de csak időt vesztett, helyezéseket nem. "Az 1-es kanyarban volt egy nagyobb hibám, amikor túl későn csaptam vissza a hátsó szárnyat, miközben keményen igyekeztem, de szerencsére vissza tudtam térni a pályára."

Eleinte Rosberg haladt az élen Forrás: Daimler

"Ezen a pályán nem könnyű valakit közelről követni vagy megelőzni, de az utolsó kanyarból kigyorsítva (Rosberg) hibát követett el, így elé tudtam kerülni. Ezután a teljes hozzáállásomon változtatnom kellett, óvtam a gumikat, és biztosra mentem, hogy végig az élen tudjak maradni" - foglalta össze.

A Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke, Paddy Lowe elmondta, a futam elején kialakított előnyük birtokában üldözőik stratégiájához igazították a bokszkiállásaikat, a versenyzőiket pedig hagyták küzdeni a győzelemért. Lowe köszönetet mondott a Japán közönségnek is, hiszen a mostoha időjárás ellenére rengetegen kilátogattak a helyszínre.

Technikai problémák ezúttal is adódtak

Bár a Mercedes komolyabb műszaki meghibásodás nélkül teljesítette a versenyhétvégét, a futam elején Hamilton autóján nem működtek bizonyos szenzorok, Rosbergnél pedig a telemetria rakoncátlankodott, de a német pilótát elsősorban autója viselkedése hátráltatta, amire egyelőre nem tudott magyarázattal szolgálni.

Többször panaszkodott túlkormányzottságra, és a kerékcserék során autójának első vezetőszárnyán is állítottak. Miután Hamilton megelőzte, Rosberg tempója látványosan visszaesett, a köridők alapján olykor a későbbi harmadik helyezett Sebastian Vettel is sokkal gyorsabb volt nála.

"Az intermediate gumikon szenvedtem az autóm balanszával, ezért nagyon igyekeznem kellett, hogy Lewist magam mögött tartsam. A túlkormányzottságtól az autóm hátulja idegesen viselkedett" - magyarázta Rosberg.

"Ez elég szokatlan volt, és ebből adódóan a kanyarokban nem voltam eléggé magabiztos. A következő napok során ki kell vizsgálnunk ennek az okát. Mindez azt jelentette, hogy Lewis ma gyorsabb volt, és megérdemelte a győzelmet, számomra inkább kármentés, hogy csak 7 pontot vesztettem hozzá képest. A csapat szempontjából viszont a kettős győzelem újabb remek eredmény."

Bár a versenyzők és Toto Wolff csapatfőnök is másodlagosnak nevezte az eredményt Jules Bianchi súlyos balesete miatt, Hamilton első szuzukai győzelmével 10 pontra növelte az előnyét Rosberggel szemben, míg a Mercedes újabb lépést tett a konstruktőri elsőség felé, amit akár a jövő hétvégi Orosz Nagydíjon is ünnepelhetnek már.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!