Vágólapra másolva!
Elismerik, hogy Szingapúrban a többiek közelebb kerültek hozzájuk, de ezt főként a pálya jellegzetességeinek tulajdonítják.

A Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén a Mercedesnek jobban meg kellett dolgoznia a pole pozícióért a szokásosnál: a Red Bull-os Daniel Ricciardo a hosszú köridő ellenére 2 tizeden belül megközelítette Lewis Hamiltont és Nico Rosberget, és az első kilenc helyezett bő fél másodpercen belül volt egymáshoz képest.

A Red Bull szerint a Mercedes előnye a versenyen sem volt igazán nagy, a mindkét világbajnokságot fölényesen vezető csapatnál azonban úgy vélik, a többiek Szingapúrban csak átmenetileg, a kanyargós utcai pálya sajátosságai révén kerültek közelebb hozzájuk.

Szingapúrban a Mercedesnek meg kellett dolgoznia az újabb győzelemért Forrás: AFP/Mohd Rasfan

„Szingapúr különleges pálya, a gumik, főleg a szuperlágyak, az összes többi helyszínhez képest talán ott melegedtek túl a leginkább" – magyarázta Nico Rosberg, aki a 2. rajtkockát szerezte meg, de az autója kormányoszlopát ért szennyeződés miatt már korán kiesett, s ezzel elvesztette a vezetést az egyéni összetettben.

„Rengeteg a közvetlenül egymás utáni kanyar; az egyenesekben lehet visszahűteni a gumikat, itt azonban mindegyik kanyar után rögtön jön a következő, és a rövid egyenesekben túlmelegszik a keverék" – tette hozzá. „Ha valakinek az autója kicsit kevésbé melegíti a gumikat, hirtelen megváltozhatnak a különbségek. Ez lehetett az egyik ok. Lehet, hogy mi egy kicsit jobban melegítjük a gumikat. Nem tudom."

Nem egyetlen ok volt

Rosberg nem tagadja, hogy a Mercedes előnye Szingapúrban kisebb volt, mint máshol, ez azonban szerinte nem jelenti azt, hogy tendenciózusan csökkenne. „Ha visszaemlékszünk, Ausztriában például a Williams gyorsabb volt nálunk az időmérőn, de aztán a következő, más jellegű pályákon megint erősebbnek tűntünk" – mutatott rá. „Várnunk kell még néhány versenyt, aztán meglátjuk, hogy alakul a dolog. Szerintem még mindig remekül állunk, a következő pályák remélhetőleg jobban fognak illeni hozzánk, és megint elhúzhatunk a többiektől."

A Mercedes csapatának egyik főnöke, Toto Wolff azonban úgy véli, az erőviszonyok múlt hétvégi változása összetettebb okokra vezethető vissza. „Szingapúrtól megszoktuk, hogy más, mint a többi pálya, és kisebbek a különbségek, de így is szorosabb volt a küzdelem a vártnál" – ismerte el. „Vajon azért, mert nem számít annyit a motorerő? Vagy a túlmelegedés miatt finoman kell bánni a gumikkal?"

„Szerintem nem lehet egyetlen tényezőre visszavezetni, de a végeredmény sokkal szorosabb volt, mint vártuk. Már hozzászoktunk a kevésbé stresszes időmérőkhöz."

Az egyéni világbajnokságot vezető Hamilton 60 ponttal előzi meg a 3. helyezett Ricciardót, míg a konstruktőri összetettben a Mercedesnek 174 pontos előnye van a Red Bull-lal szemben öt fordulóval a szezon vége előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!