Vágólapra másolva!
A Belga Nagydíjat a Caterhammel teljesítő André Lotterer elmondta, a Forma-1-es autókat manapság kevésbé élvezetes vezetni, mint korábban. Nem bánja, hogy más szériákban lett sikeres.

André Lotterer az augusztusi Belga Nagydíjon lehetőséget kapott arra, hogy Kamui Kobajasi helyére beugorva teljesítse élete első Forma-1-es hétvégéjét. A hosszútávú versenyzésben az egyik legjobb pilótának tartott német nem vallott szégyent: a szabadedzéseken rögtön felvette csapattársa, Marcus Ericsson tempóját, az időmérőn pedig egy másodperccel gyorsabb volt nála.

Annak ellenére, hogy a versenyt két kör után fel kellett adnia, jó élményként tartja számon a vendégszereplést, bár nem tagadja, hogy némileg csalódott a modern Forma-1-ben. „Ami a versenyzést illeti, az F1 már nem az, ami volt. Ezt én is éreztem azon a hétvégén" – mondta Lotterer, aki szerint a jelenlegi autókat nem túl élvezetes vezetni. „A gumik nem tapadnak túl jól, a kanyarokban sincs elég leszorítóerő, és nem hajthattunk padlógázzal. Ettől függetlenül jó élmény volt."

Az FIA hosszútávú világbajnokságában versenyző Lotterer eddig háromszor nyerte meg a legendás Le Mans-i 24 órás versenyt, 2012-ben pedig világbajnok is lett az Audi színeiben. Bár fiatalabb korában a Forma-1 volt a célja, és 2002-ben tesztpilóta is volt a Jaguárnál, nem bánja, hogy végül másképp alakult a karrierje. „A Forma-1 nem jött össze, de így is nagyon boldog és gyönyörű pályafutásom van" – mondta a német.

Lotterer már nem álmodik Forma-1-es karrierről Forrás: AFP

Lotterer nem csak az Audival versenyez, a hosszútávú világbajnoksággal párhuzamosan a japán Super Formula bajnokságban is indul. Itt együléses autókat vezethet, amelyekkel állítása szerint sokkal jobb érzés versenyezni, mint a Forma-1-es autókkal. „A kanyarokban nyújtott teljesítményüket tekintve ezek a legtisztább és leggyorsabb versenyautók a világon" – mondta. „Rendkívül precízen lehet őket vezetni, az ember nem is akarja, hogy véget érjen a verseny. Az autó pontosan azt csinálja, amit szeretnénk."

Nem vágyik F1-es karrierre

Lotterer ennek ellenére elismeri, hogy a népszerűséget tekintve még mindig a Forma-1 a csúcskategória. „Akik nem tudnak sokat az autóversenyzésről, azt hihetik, hogy az F1 az egyetlen bajnokság" – vélekedett.

A Spában mutatott teljesítménye alapján sokan úgy gondolják, hogy Lotterernek helye lenne a Forma-1 mezőnyében, de a 33. életévét novemberben betöltő német már nem gondolkozik a váltáson. „Az F1 lehetne a következő kihívás, de 33 évesen az ember már csak olyan kihívást szeretne elvállalni, amivel jól jár" – mondta. „Ezalatt azt értem, hogy 2-3 évig versenyezhetek egy csapatnál, amelynek rendben van az anyagi helyzete, és egyéb gondjai sincsenek. A három-négy élcsapaton kívül ezt senki nem tudná nekem megadni. 7-8 évvel ezelőtt több gyártó volt a mezőnyben, de a mostani nem egy jó időszak a debütálásra."

Webber egyetért

A hosszútávú világbajnokságban a Porsche prototípusát vezető Mark Webber hasonlóan vélekedik a két bajnokság közötti különbségekről, mint Lotterer. „A leszorítóerő az egyik legnagyobb különbség egy F1-es autó és egy prototípus között" – mondta az El Confidencialnak.

„A másik tényezőt a gumik jelentik. A Michelinnel tényleg úgy lehet versenyezni, hogy élvezzük, miközben a Pirelli a Forma-1-ben a show-ra helyezi a hangsúlyt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!