Vágólapra másolva!
Fernando Alonso falnak ütközött volna, ha Monacóban olyan későn fékez, mint azt a Szingapúri Nagydíj rajtja után tette, mondta a futam után Daniel Ricciardo, aki szerint a biztonságosan leaszfaltozott bukóterek előnyhöz juttathatják a hibázó versenyzőket.

Vitatható előzéssel lépett előre a harmadik helyre Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíj első kanyarjában, amely még a futam leintése után is beszédtémát szolgáltatott. A Ferrari spanyol versenyzője a két Red Bull mellett haladva látványosan későn fékezett, majd az első kanyart átvágva került egyértelműen két ellenfele elé.

Alonso néhány kanyaron belül visszaadott egy pozíciót a mögötte érkező Sebastian Vettelnek, a helyzetben szintén érintett Daniel Ricciardónak viszont nem.

„Ez nehéz kérdés" – felelte Ricciardo a Sky Sports kérdésére, hogy Alonso helyesen döntött-e, amikor őt nem engedte vissza maga elé. „Nyilvánvaló, hogy alaposan elhagyta a pályát, és Sebastiannak visszaadta a helyet. Vajon ha nem fékez olyan későn, mögöttem maradt volna? Jó kérdés."

A futam után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, kapcsolatba léptek az FIA-val a manőver kapcsán, de Charlie Whiting versenyigazgató elégedett volt azzal, hogy Alonso Vettelt elengedte, ezért nem büntették meg a spanyol versenyzőt, és a Red Bull is továbblépett az ügyön.

Alonso elfékezte magát a külső íven, és a bukótérbe menekülve mindkét Red Bull elé került Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

Noha Ricciardo eredményét a későbbiekben nem befolyásolta Alonso manővere – az ausztrál pilóta végig akkumulátorhibával küzdött, de így is Alonso előtt végzett –, a Red Bull pilótája megjegyezte, hogy ilyen hibát nem lehetett volna bárhol büntetlenül elkövetni.

„Az (aszfaltozott) bukóterek előnye, hogy sokkal biztonságosabbak, ami remek, viszont a hátrányuk, hogy az ember megússza a hibákat. Ha ez Monacóban történik, (Alonso) a falban kötött volna ki" – nyilatkozta.

Ricciardo véleményével egyetértett az 1996-os világbajnok Damon Hill is, aki jelenleg szintén a Sky Sports munkatársa. A brit expilóta szerint Alonso és az FIA nem jártak el helyesen az első kanyarban történtek megítélésekor.

„A lehetőség adott volt számára, de valóban felmerülhet, hogy ha ott fal lett volna, akkor nem fékezhetett volna olyan későn" – mondta Hill.

„Ez a bukóterek egyik problémája. Biztos vagyok benne, hogy megpróbálta volna bevenni a kanyart, de a kérdés az, hogy az ilyen helyzetekben előnyhöz jut-e valaki a bukótér használatával. Szerintem mindkét helyet vissza kellett volna adnia, nem csak az egyiket" – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!