Társoldalunk:

Magnussent égési sérülésekkel kezelték

2014.09.21. 20:04

Az ülése valamitől felforrósodott a Szingapúri Nagydíjon, utólag orvosi ellátásra szorult. A McLaren még vizsgálja, hogy mi okozta a túlmelegedést. Kvjatnak az itatója nem működött, ő dehidratálódott emiatt.

Kevin Magnussen saját bevallása szerint pályafutása legnehezebben megszerzett pontját könyvelhette el a Szingapúri Nagydíjon, ahol az ellenfelek mellett a hőséggel is meg kellett küzdenie, hogy 6 tizedmásodperccel Nico Hülkenberg mögött, a 10. helyen érjen célba. A legfőbb problémája az volt, hogy McLarenje egyelőre ismeretlen okokból túlmelegedett, és az ülés annyira megégette a fenekét, hogy utólag orvosi ellátásra szorult.

Magnussen, akinek menet közben a kezével kellett levegőt terelnie a pilótafülkébe, a folyadékot sem tudta pótolni a szezon leghosszabb, két órás versenyén, mert az itala is túlságosan felforrósodott. „Ez borzasztóan kemény volt, de legalább szereztünk egy pontot" – mondta. „Nem tudom, hogy valami elromlott-e, az ülésem rettenetesen meleg lett, ennek muszáj utánajárnunk. Még a vizet sem tudtam meginni. Ez az eddigi legnehezebben megszerzett pontom. A semminél jobb."

Magnussent megégette az üléseForrás: AFP/Mohd Rasfan

Bár a McLaren Szingapúrban elvesztette a konstruktőri 5. helyet a Force Indiával szemben, a versenyigazgatój, Eric Boullier méltatta a gumikopással is küszködő Magnussen teljesítményét. „Komoly kényelmetlenségekkel kellett megküzdenie, mert a pilótafülke túlmelegedett, ezért felváltva ki kellett nyújtania a két kezét, hogy a levegőt megpróbálja az overallja ujjába és a ruhájába vezetni, ami fájdalmas élmény volt" – ismerte el. „Végül lenyűgöző bátorsággal vezetett az embert próbáló körülmények között, és szerzett nekünk egy pontot."

A másik McLarent vezető Jenson Button útban volt a 6. hely felé, amikor a motorja egyszerűen leállt 8 körrel a leintés előtt. „Bosszantó módon pont akkor kapcsolhattunk volna a verseny végéig használható üzemmódba, mert mindent a hajrára tettünk fel, tudván, hogy (Valtteri) Bottas gumijai ki fognak készülni" – magyarázta a csalódott Button. „Így is történt, ezt azonban a pálya szélén parkolva nem használhattuk ki."

Kvjat kiszáradt

A szingapúri meleg és a magas páratartalom Magnussen mellett a Toro Rosso újoncát, Danyiil Kvjatot is megviselte, akinek az autójában már a rajtrácsra menet elromlott az itatórendszer. Így végig folyadék nélkül maradt, és annyira dehidratálódott, hogy a leintés után szemtanúk szerint ki kellett emelni a pilótafülkéből.

Kvjat a verseny két órája alatt egy kortyot sem tudott inniForrás: Toro Rosso

„Az autót borzasztóan nehéz volt vezetni, folyamatosan csúszkált" – mondta Kvjat. „A gumikra sem volt könnyű vigyázni. Sajnos az itatóval is gondjaim voltak, az egész versenyre víz nélkül maradtam, ami még keményebbé tette számomra a futamot."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!