Vágólapra másolva!
A leköszönő elnök, Luca di Montezemolo szerint a sportsikereknek semmi közük nincs az eladási statisztikákhoz.

Bár a piaci stratégia terén sem értett mindenben egyet a Fiat vezérigazgatójával, Sergio Marchionnével, Luca di Montezemolónak, a Ferrari elnökének elsősorban a Forma-1-es csapat évek óta tartó kudarcai miatt kell távoznia a vállalat éléről. A közúti részleg ugyanis kifejezetten jó egészségnek örvend: az októberi igazgatótanácsi ülésen várhatóan rekordeladásokat fognak bejelenteni.

Éppen ezért Montezemolo úgy véli, a Ferrari F1-es szereplésétől egyáltalán nem függ, hogy hány közúti sportkocsit tud értékesíteni. „Gyakran hallom, hogy ha nyersz, többet, ha viszont vesztesz, kevesebbet adsz el" – nyilatkozta a Rai Uno olasz tévének. „A válaszom az, hogy ez nem így van. Gondoljunk arra, hogy a Ferrari az elmúlt hatvan év alatt az USÁ-ban könyvelhette el a legnagyobb növekedést – abban az országban, ahol a Forma-1 csaknem ismeretlen."

A Ferrarival legutóbb 1993-ban fordult elő, hogy győzelem nélkül zárta a szezont Forrás: Farkas Péter (Origo)

„Azt is mondják, hogy alkalmazz német versenyzőt, akkor több autót adsz el Németországban. Pedig amikor fantasztikus győzelmeket arattunk egy Michael Schumacher nevű pilótával, semmivel nem vettek több Ferrarit a németek."

Mégis szükség volt a cserére

Az olasz közvélemény azonban egyre nehezebben viselte a Scuderia sikertelenségét, és többen nyíltan Montezemolót tették felelőssé az elhibázott stratégiai döntésekért. Andrea Agnelli – a Juventus futballklub elnöke, a Fiat igazgatótanácsi tagja, a néhai Gianni Agnelli unokaöccse – szerint Montezemolo távozására a piaci eredményektől függetlenül szükség volt.

„Egy közép- vagy hosszútávú megújulási folyamatba szükségképpen be kell vonni új embereket" – mondta a Gazzetta dello Sportnak. „A Ferrari nem eshet a nosztalgia csapdájába, hanem konstruktív szemlélettel kell a jövőbe néznie, ami a menedzsmentet illeti"

„Bízom benne, hogy a Ferrari és a Juventus akár már jövőre győzelmet arat, hiszen a sportban senkinek nem lehet más célja, mint a győzelem. A sport ebből a szempontból kíméletlen, úgy a foci-, mint a versenypályán."

A Ferrari legutóbb 2007-ben nyerte meg az egyéni, és 2008-ban a konstruktőri világbajnokságot. Ha a hátralévő hat verseny egyikén sem sikerül diadalmaskodniuk, 1993 óta az idei lehet az első szezon, amelyet nagydíjgyőzelem nélkül zárnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!