Vágólapra másolva!
Nem a Forma-1-es autók lassulása, hanem az utánpótlássorozatok fejlődése miatt egyre könnyebb jól teljesíteni a királykategóriában, mondta Roberto Merhi, aki a monzai Caterham-teszt után szombaton győzelmet aratott a Formula Renault 3.5 hungaroringi első futamán.

A múlt héten még Monzában, ezúttal viszont már a Hungaroringen bizonyított Roberto Merhi, aki a Caterham Forma-1-es ülését visszacserélte idei megszokott, Formula Renault 3.5-ös versenyautójára. A spanyol pilóta szombaton győzelemmel kezdett, ezzel elkezdett felzárkózni a pontversenyt jelenleg vezető honfitársa, Carlos Sainz Jr mögé.

Merhi az eső áztatta, de folyamatosan száradó pályán a hetedik helyről rajtolva már az ötödik körben átvette a vezetést a Hungaroringen, végül több mint 29 másodperc előnnyel, magabiztosan nyert az egyforma autókat felvonultató mezőnyben. A futam utáni sajtótájékoztatón elmondta, az F1-es tapasztalat nem befolyásolta a teljesítményét.

„Az elmúlt hetek kicsit stresszesen alakultak. Monzában az F1-est vezettem, most visszatértem a World Seriesbe, de végül is mindkettő csak egy versenyautó: van kormányuk, két pedáljuk, és a kuplungjukat kézzel kell működtetni" – mondta az Origo GPhírek kérdésére.

Roberto Merhi Monzában vezethette a Caterhamet Forrás: Caterham

A spanyol pilóta Monzában 29 kört, azaz körülbelül 154 kilométert tett meg a Caterhammel a péntek délelőtti szabadedzésen, és rögtön gyorsabbnak bizonyult a csapat állandó versenyzőjénél, Marcus Ericssonnál. Merhi szerint azonban ennyi idő nem lehetett elég ahhoz, hogy otthonosan érezze magát a pilótafülkében.

A Caterham júliusi tulajdonosváltása óta visszatérő téma a csapat versenyzőinek kiléte. A Belga Nagydíjon Andre Lotterer foglalhatta el Kobajasi Kamui ülését, de a német pilóta Monzában nem vállalt újabb szereplést úgy, hogy az egyik szabadedzésen Merhi vezette az autót. Azzal kapcsolatban is jelentek meg pletykák, hogy Merhi Olaszországban már a futamon is elindulhatott volna, de szuperlicensz hiányában Kobajasi – valószínűleg ideiglenesen – visszakapta a helyét. Arról egyelőre Merhi sem tud biztosat, hogy mit hoz a jövő.

„A World Seriesben még két versenyhétvége van hátra, a célom, hogy megnyerjem a bajnokságot, meglátjuk, mi fog történni" – mondta. „Az biztos, hogy ha az ember a napi teendőire fókuszál, könnyebben tud élni a lehetőségekkel. Valamikor majd foglalkozom az F1-es témával is, de jelenleg a World Seriesre akarok koncentrálni. Ez az egyetlen, amit 2014-ben megnyerhetek."

Nem a Forma-1 rossz, az utánpótlás fejlődik

Az idén világszerte sok kritika érte a Forma-1-et, amelyek szerint bizonyos összehasonlítások – főként a köridők – alapján nem emelkedik ki eléggé az utánpótlás kategóriák közül, de Roberto Merhi szerint nincs gond az F1-es autókkal, inkább az alsóbb osztályok fejlődnek, ezáltal egyre jobban felkészítik a fiatal tehetségeket.

„Úgy gondolom, a forma-1-es autó továbbra is elég gyors az egyenesekben. Nagyon meggyőzőek az új turbómotorok, és a gyorsulásuk is rendben van. Talán csak a kanyarokban nem olyan erősek, mint régebben voltak. Igaz, korábban nem vezettem F1-es autót."

Merhi korábban az F3 Euro bajnoka volt, tavalyig pedig a DTM mezőnyét erősítette. 2014-től versenyez a Formula Renault 3.5-ben, ahol az autókat 530 lóerős V8-as motor hajtja, használhatják a DRS-t, és az autó karosszériája egyéb fejlett aerodinamikai megoldásokat is felvonultat.

„A World Serieshez vagy a GP2-höz hasonló bajnokságok mindig egyre jobban megközelítik a Forma-1-et, most például a Formula Renault 3.5 tette ezt az új aerodinamikai csomaggal. Nagyon jó vezetni az autót, remek a motorja, így könnyebb átugrani (az F1-be)" – vélte Merhi. „Éppen ez a célja ennek a kategóriának. Az F1 most talán elvesztett körönként 1-2 másodpercet, ez az oka, hogy csökkent a különbség" – vázolta Merhi.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!