Társoldalunk:

Betiltották a versenyzőket segítő rádiózást az F1-ben

2014.09.11. 14:14

A stratégiai és biztonsági jellegű kommunikáció továbbra is szabad, de vezetési tanácsokat többé nem lehet adni. Alain Prost szerint ez már éppen időszerű volt.

Az FIA a terveknek megfelelően azonnali hatállyal, már a jövő hétvégi Szingapúri Nagydíjtól kezdve betiltotta a versenyzőket vezetési tanácsokkal segítő rádióüzeneteket a Forma-1-ben. Bár a bokszutcai irányítóközpont és a pilóták közötti rádiókommunikációra továbbra is lehetőség lesz, az olyan üzenetek, amelyek arra irányulnak, hogy az illető a pálya melyik pontján nyer vagy veszít időt például a csapattársához képest, mostantól illegálisnak minősülnek.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting levélben értesítette erről az istállókat. A szabályokat nem kellett megváltoztatni hozzá, csak az F1-es Sportszabályzat egyik cikkelyének értelmezésén szigorítottak. A 20.1-es paragrafus eddig is kimondta, hogy „a pilótának egyedül, külső segítség nélkül kell vezetnie az autót."

A bokszból többé nem lehet tanácsokat adni a versenyzőknekForrás: Daimler

Új, szerda este szétküldött technikai direktívájában Whiting azt írta: „Az FIA mostantól szigorúan ügyelni fog rá, hogy a Sportszabályzat 20.1-es cikkelyét mindig tiszteletben tartsák. Ezért a bokszból nem küldhetnek olyan üzenetet a versenyzőnek, amelyben az ő vagy az autója teljesítményére vonatkozó információ van. Az FIA arra is felhívja a figyelmet, hogy a bokszból az autó irányába történő telemetriai adatküldést a Technikai Szabályzat 8.5.2-es cikkelye kifejezetten tiltja."

A változástól függetlenül a csapatok továbbra is megoszthatják a versenyzőikkel a stratégiai és a biztonságra vonatkozó információkat.

Prost szerint időszerű volt

Az Autosport éppen ma idézte a négyszeres világbajnok Alain Prostot, aki a rádiózást nevezte a sport egyik legnagyobb problémájának. „Ha tudok mondani valami rosszat a modern Forma-1-re, azok a rádióüzenetek" – jelentette ki. „A közönség, a szurkolók, a tévénézők szemében ezek nagyon negatívak, mert még ha nem is teljesen jogosan, de az a benyomásuk alakul ki, hogy a pilóták helyett mások irányítják az autókat."

„Ez a legrosszabb" – tette hozzá. „A helyzet nem könnyű, muszáj megtalálni az ésszerű kompromisszumot, de most negatív képet sugallunk a sportról."

Noha a riválisaikra panaszkodó, számukra büntetést követelő versenyzői üzeneteket nem tiltották be, Prost szerint ezektől is meg kellene szabadulni. „A másik negatívumot azok a megnyilvánulások jelentik a rádión, hogy 'hozzám ért, mit csináljak? Szóljatok Charlie-nak, kérjetek büntetést!' Ilyeneknek nem szabadna elhangzania" – vélte Prost. „Be kellene tiltani ezeket. A pilóták nem is mondhatnának ilyeneket."

„Nem kellene panaszkodniuk, és ha mégis panaszkodnak, nekünk nem kellene tudnunk róla."

Arról, hogy az információk, például a telemetriai adatok korlátlan megosztásának a csapattársak között milyen hátrányai vannak a versenyzés szempontjából, itt írtunk.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!