Társoldalunk:

A Lotus már nem fejleszti az idei autóját

2014.09.06. 12:31

Az E22-vel továbbra is küszködő istálló úgy döntött, inkább a 2015-ös autó fejlesztésére koncentrál. Grosjean szerint normális körülmények között nehéz lenne újra pontot szerezniük, és azon sem lepődött meg, hogy Monzában a Marussia is fenyegetheti őket.

Az elmúlt években az élmezőnybe tartozó Lotus idén nagyon gyengén szerepel, eddig mindössze két versenyen tudtak pontszerző helyen célba érni. Az Olasz Nagydíj pénteki szabadedzésein a szokásosnál is rosszabbnak tűnt az autójuk – a versenyzőknek az is nehézséget okozott, hogy a pályán tartsák az E22-t, és Romain Grosjeant mindkét Marussia megelőzte.

A francia pénteken elmondta, a Lotus nem látja értelmét, hogy továbbra is fejlessze a 2014-es autóját, inkább a jövő évi modell tervezésére összpontosítanak. „Problémáink vannak az aerodinamikai teljesítményünk következetességével" – mondta Grosjean. „Ezek a gondok már a kezdetektől fennállnak, és biztos, hogy az év végéig nem tudjuk teljesen megoldani őket."

„Legalább most már a rendelkezésünkre állnak az eszközök ahhoz, hogy felmérjük a problémát, és ebből kiindulva javulhatunk – legalábbis elkezdhetünk olyan alkatrészeket gyártani, amelyek a jövőben kevésbé érzékennyé tehetik az autónkat" – tette hozzá a francia. „Már a jövő évi autónkon dolgozunk, az ideit nem fejlesztjük tovább."

Grosjean már nem reménykedik jó eredményekben az idei évbenForrás: AFP

Nem számít pontszerzésre

Amikor Grosjeant arról kérdezték, hogy a Lotus képes lesz-e még önerőből pontot szerezni az idényben, a francia válasza egy egyértelmű „nem" volt. Azon sem lepődött meg, hogy a monzai edzéseken a Marussia is egy szinten volt velük. „A lassú kanyarokban eddig is jók voltak, például Monacóban is elég jól szerepeltek. Ráadásul a Ferrari motorjait használják, ők pedig elég sokat javultak" – vélekedett Grosjean, aki számos problémával küzdött pénteken.

„A motorommal is gond volt, a 7-es kanyarban pedig túl szélesen fordultam, és megrongáltam az autóm padlólemezét. Az alacsony üzemanyagszinttel futott köreimben ezért időt vesztettem, és az autónk egyébként sem túl erős az ilyen típusú pályákon."

Grosjean elmondta, a Lotus célja csak annyi lehet az időmérőre, hogy bekerüljenek a Q2-be, de szerinte ez is okozhat nekik nehézségeket. A sokáig a Jordan technikai igazgatójaként is dolgozó, jelenleg az Autosportnál szakértő Gary Anderson mindenesetre a monzai szabadedzések után megjegyezte, hogy még soha életében nem látott olyan rossz versenyautót, mint amilyennek a Lotus tűnik ezen a pályán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!