Vágólapra másolva!
A fejlesztése a terveknek megfelelően halad, a következő hetekben megkezdik a tesztelését a próbapadon. Autóba szerelve csak jövőre fogják kipróbálni, de bíznak benne, hogy azonnal a Mercedes szintjén lesznek.

A Forma-1-be jövőre a McLaren partnereként visszatérő Honda jól halad a hibrid turbómotor fejlesztésével, és a cégnél bíznak benne, hogy már az első szezonjukban egy szinten lesznek a jelenleg az etalonnak számító Mercedesszel.

„Tökéletesen tartjuk a fejlesztési ütemterveinket" – mondta az f1.com-nak adott interjújában a Honda sportprogramját irányító Arai Jaszuhisza. „A motorunk – pontosabban a hajtásláncunk – már készen áll a teljes rendszerellenőrzésre, bár egyelőre csak a kasztni nélkül. Az még időbe fog telni, hogy összehangoljuk a hajtásláncot a kasztnival, aztán ellenőrzéseket tudjunk végezni az autóba építve is."

„A következő pár hétben elvégezzük a szimulációkat, de először csak a jövő év elején fogunk kimenni a pályára, feltehetően Jerezben. Nagyon valószínű, hogy akkor mutatjuk majd meg először az egész autót, a Honda motort és a McLaren kasztnit, vagyis a Honda McLarent."

A Honda jövőre a McLarennel tér vissza Forrás: Farkas Péter (Origo)

Noha híresztelések szerint a japán hajtáslánc prototípusának teljesítménye egyelőre jelentősen elmarad az etalonnak tekintett Mercedesétől, Arai bízik benne, hogy egy szinten lesznek velük. Hozzátette, hogy a közönség részéről sokat kritizált új motorszabályok hozzájárultak az F1-et legutóbb jórészt a gazdasági válság miatt elhagyó Honda visszatéréséhez.

„Kétségkívül az volt az egyik oka, de az a tény is fontos szerepet játszott benne, hogy a köridők hasonlóak maradtak a régi motorokéhoz, tehát rendkívül fejlett technológiáról beszélünk" – árulta el. „Szeretnénk növelni a márka ismertségét, valamint az iránta tanúsított bizalmat, és biztosra veszem, hogy már jövőre fogunk versenyeket nyerni."

Egyelőre csak a McLaren

Arai hangsúlyozta, hogy 2015-ben a Honda még mindenképpen csak a McLarennek fog motort szállítani. Utána más istállókkal is együttműködhetnek, de „2016-tól is a McLaren marad az első számú partnerünk" – tette hozzá. „És ha több csapatunk is lesz, mindig a győzelmet fogjuk szem előtt tartani – azt, hogy a több adat révén jobbá tegyük a motorunkat –, nem feltétlenül a befektetésünk megtérülését."

Motorszállítóként a Honda először az 1965-ös Mexikói Nagydíjat, legutóbb pedig a 2006-os Magyar Nagydíjat nyerte meg, és összesen 72 F1-es győzelmet aratott. A legfényesebb sikereit 1988 és 1990 között, éppen a McLarennel érte el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!