Vágólapra másolva!
A Lotus két versenyzője nem adta fel az idei szezont, és bíznak abban, hogy a hátralévő versenyeken még többször beférhetnek a pontszerzők közé. Ez eddig csak Grosjeannak sikerült.

Az előző két évben az élmezőny stabil tagjává váló Lotus megtorpant 2014-ben, s újabban a győzelmek és dobogók helyett csak a maradék pontokért tud harcolni. Ebben is csupán kétszer, Spanyolországban és Monacóban járt sikerrel, ahol Romain Grosjean 8. lett.

A csapat azóta nem tudott visszatérni a pontszerzők közé, ám a francia versenyző optimizmusa megmaradt a Belga Nagydíj előtt. "Az eddigi nehézségek ellenére bizakodva várom a szezon hátralevő részét" - jelentette ki a Lotus futamelőzetesében. "Remélem, hogy Spában fejlődni fogunk, és megmutathatjuk az autóban rejlő potenciált, amit néhányszor már megtettünk, például Barcelonában."

Romain Grosjean kétszer szerzett pontot 2014-ben Forrás: AFP

Maldonado is bizakodik

Az istállót elsősorban a rengeteg műszaki hiba hátráltatta, ami miatt már a szezon előtt lépéshátrányba került. Grosjean és Pastor Maldonado összesen kilenc alkalommal nem ért célba technikai zűr következtében - ennél több ilyen jellegű kiesés egyik csapat versenyzőit sem sújtotta. Maldonado szintén reménykedve várja a szezonból hátralévő nyolc futamot.

"Magunk mögött hagytuk a sok gondot, és muszáj hinnünk benne, hogy újabb pontokat szerezhetünk, és erősen fejezhetjük be az idényt. Ez jó lendületet adna nekünk, hogy frissen vágjunk neki 2015-nek. Nehéz lenne más célt megfogalmazni, mint azt, hogy minden versenyen a pontokért harcoljunk. Az E22-től láttunk már ígéretes jeleket" - mondta. "Ha tiszta hétvégénk lesz, műszaki hibák nélkül, akkor jó helyzetben lehetünk ahhoz, hogy a pontokért támadjunk."

A Lotus a többi csapathoz hasonlóan alacsony légellenállású karosszériát visz Belgiumba, és új első, illetve hátsó szárnnyal tervezik kiegészíteni a fejlesztések sorát. Utóbbit nem biztos, hogy el tudják készíteni időben.

Nick Chester, a csapat technikai igazgatója úgy véli, hogy erősebbé tudják még tenni az E22-re keresztelt autót. "Tudjuk, hogy vannak olyan, rendkívül érzékeny területei az autónak, amelyeken javíthatunk. Ezekre a területekre fogunk koncentrálni" - mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!