Vágólapra másolva!
Miután a Magyar Nagydíj időmérőjén egy héten belül másodszor esett ki műszaki hiba miatt, a Mercedes ásza elismerte, hogy már nem tudja mire vélni a sorscsapásokat. Szinte biztos, hogy a Hungaroringen a bokszból kell majd rajtolnia, a Mercedes azonban már felállított egy külön minőség-ellenőrzési munkacsoportot, és nem törődik bele a hibákba.

Lewis Hamilton Hockenheim után a Hungaroringen sem jutott túl az időmérő első etapján, ezúttal azért, mert az autója üzemanyagszivárgás miatt kigyulladt, és már vissza sem ért vele a garázsba.

„Szerintem ez kezd túlmenni az egyszerű balszerencsén" – mondta később. „Az előző mért körömet félbehagytam, és éppen nekivágtam volna a következőnek, amikor valami történt a fékjeimmel" – magyarázta. „Emiatt át kellett kapcsolnom néhány rendszert, aztán a motor egyszerűen leállt."

Hamilton Mercedese csúnyán összeégett Forrás: AFP

„Mivel éppen közel voltam a bokszbejárathoz, azt gondoltam, simán visszagurulhatok, de amikor belenéztem a visszapillantóba, észrevettem, hogy ég az autóm. Még így is azt hittem, eljutok vele a garázsig, akkor azonban rám szóltak, hogy 'állj, állj, állj!' Borzasztó."

Valószínűleg a bokszból kell rajtolnia

Bár múlt vasárnap, Hockenheimben büntetlenül másfajtára cserélhették a törött féktárcsát az autójában, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az Origo GPhíreknek megerősítette, hogy Hamilton ezúttal várhatóan kénytelen lesz a bokszból rajtolni – akárcsak a McLarenjét a Q3-ban összetörő Kevin Magnussen.

Kérdésünkre, hogy a Mercedesben biztosan motort kell-e cserélni, Wolff azt felelte: „Még nem tudjuk. Most szedjük szét az autót, tényleg nagyon csúnyán megrongálódott. Az az érzésem, Lewisnak a bokszból kell majd rajtolnia, de ez még nem biztos. Ki kell derítenünk, hogy a kasztnit meg tudjuk-e menteni, ebből a szempontból azonban sajnos pesszimista vagyok."

Wolff hozzátette, hogy a tempó szempontjából elsöprő fölényben lévő, mindkét világbajnokságot fölényesen vezető Mercedes nem törődik bele a sorozatos műszaki hibákba.

„Felállítottunk egy külön munkacsoportot a minőségellenőrzésre, már el is kezdett dolgozni. Ezt a helyzetet nem fogadjuk el, nagyon keményen igyekszünk, hogy felülkerekedjünk a problémákon" – jelentette ki. „Nem mindig egyértelmű, hogy honnan ered a gond, néha a hajtáslánccal, máskor a kasztnival történik valami. Borzasztóan sajnálom Lewist, mert ha nem tévedek, ez már a negyedik alkalom, hogy súlyos műszaki hibája volt."

Gyorsan elhagyta a pályát

Hamilton engedélyt kért rá a főnökeitől, hogy a szokásos délutáni sajtótájékoztatót kihagyva az időmérő után azonnal visszatérhessen a szállodába. Bár a tévéinterjúk során nem tűnt annyira letörtnek, mint múlt szombaton, és mosolyogva távozott, elismerte, hogy a kanyargós, szűk Hungaroringen nehezebb lesz úgy előreverekednie magát, mint Hockenheimben. Ott a 20. rajtkockából a 3. helyre kapaszkodott fel.

A tévéknek nyilatkozva nem tűnt olyan letörtnek, mint Hockenheimben Forrás: Farkas Péter (Origo)

„Tényleg nem tudom, mire megyek holnap" – nyilatkozta. „Ezen a pályán nem lehet előzni, ezért szerintem nehezen tudok majd bekerülni az első tíz, vagy legalábbis az első öt közé. Valószínűleg több mint 20 pontos hátrányban fogok távozni innen Nicóhoz képest, de még sok verseny van hátra."

„Nem tudom, mit mondhatnék. Meg fogok tenni mindent, ami tőlem telik."

Rosberg biztosra megy

Akárcsak Hockenheimben, Nico Rosberg azt állította, szívesebben szerezte volna meg idei 7. pole pozícióját kemény küzdelemben, mint így, hogy lényegében az ölébe hullott: csaknem fél másodpercet vert a 2. helyezett Sebastian Vettelre.

„Így nyilván könnyebb dolgom volt, hiszen (Hamilton) volt a legkomolyabb ellenfelem" – mutatott rá. „Holnapra kaptam egy ingyen lehetőséget. Biztosra kell mennem, ki kell maradnom a felesleges balhékból, és minél több pontot kell gyűjtenem. Persze jobban szerettem volna Lewis ellen harcolni, úgy több lett volna az adrenalin."

Rosberg örömmel nyugtázta, hogy a Mercedes nem vesztette el az előnyét a Hungaroringen, ahol pedig az elnyújtott kanyarok és a hepehupás aszfalt miatt azt várták, hogy a Német Nagydíj előtt váratlanul betiltott, speciális FRIC futómű hiányának komolyabb következményei lesznek.

„Igen, kétségtelenül jelentős hatása volt, de mindenkit érintett, hiszen valamilyen formában az összes csapat használta a rendszert" – felelte Rosberg az Origo GPhírek kérdésére, hogy a változás a Hungaroringen jobban érezhető volt-e.

„De szerencsére kitartott az előnyünk, aminek nagyon örülök, mert nem voltunk biztosak benne, hogy így lesz. Egyes csapatok többet profitálhattak a tilalomból, mint mások. Abban biztosak voltunk, hogy a mi rendszerünk nagyon jó volt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!