Vágólapra másolva!
Hamilton és Rosberg a Német Nagydíj első edzésnapja után elismerte, hogy az autójuk igenis máshogy viselkedik a FRIC betiltása miatt. Azért így is ők voltak a leggyorsabbak.

Bár a Német Nagydíj első edzésnapját látszólag az idén megszokott fölénnyel uralta a Mercedes, a csapat versenyzői elismerték, hogy a speciális interlink felfüggesztés, a FRIC betiltása megváltoztatta az autójuk viselkedését.

„Egy ennyire forró aszfalton nehéz volt megtalálni a helyes balanszot, ráadásul ez a pálya eleve trükkös ebből a szempontból" – mondta az 56-58 fokos burkolatra utalva Lewis Hamilton, aki délelőtt a 2., délután pedig az 1. helyen végzett. „Az autónk kicsit más lett, de mindenki változtatott a sajátján. A helyes beállításokat most máshol kell keresnünk, mint eddig, vezetni azonban továbbra is élvezetes."

Daniel Ricciardo mindössze 1 tizedmásodperccel maradt le tőle, ám Hamilton szerint csak az időmérőn fog kiderülni, hogy a FRIC nélkül a Red Bull tényleg közelebb került-e a Mercedeshez. „Nem érzem rosszul magam, ez elég jó edzés volt" – jelentette ki. „Még sokat kell tanulnunk – a magas hőmérséklet komolyan próbára teszi a gumikat, a menedzselésük szempontjából ez lesz az egyik legnehezebb verseny."

Mégis változtathat a sorrenden

Bár a szakértők többsége úgy vélte, a körönként pár tizedet érő speciális felfüggesztés, amelynek valamilyen változatával a csapatok többsége rendelkezett, nem fogja túlzottan összekeverni a paklit, Nico Rosberg szerint valamelyest „biztosan" megváltoznak tőle az erőviszonyok. „Kihívás újra megtalálni az autó balanszát, és rájönni, hogyan igazíthatjuk hozzám" – ismerte el. „Jól haladtunk. Délelőtt elégedetlen voltam vele, de aztán kipróbáltunk több dolgot is."

Rosberg a speciális festésű sisakjával Forrás: Daimler

„Kicsit más lett az autónk, és a változásokhoz alkalmazkodnunk kell" – tette hozzá. „A pályán ezúttal szorosabbnak tűnt az állás, de nem tudhatjuk, a többiek mit műveltek az üzemanyagszinttel, úgyhogy ki kell várnunk a holnapot és a vasárnapot."

Rosberg a lágy gumikon délelőtt és délután is gyorsabb volt Hamiltonnál, a szuperlágyakon viszont 24 ezredmásodperccel lemaradt tőle. A második edzés vége felé történt köztük egy kisebb incidens, amikor a bokszba behajtva túlmelegedett Rosberg fékje, mert várakoznia kellett Hamilton mögött, ezért gyorsan visszaküldték a pályára.

„A kedves csapattársam úgy döntött, kiáll a bokszba anélkül, hogy szólna, ami egy kis zűrzavart okozott" – válaszolta Rosberg a Sky kérdésére. „Nem az én dolgom kommentálni ezt, és különben sem akadályozta a programomat, csak egy kicsit várnom kellett."

Elárulta, hogy a hőség nemcsak a gumiknak, hanem a pilótáknak is okoz szokatlan gondokat. „Az aszfalt 50 fokos volt, az autó alja állandóan leér rá, én pedig lényegében azon ülök!" – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!