Vágólapra másolva!
A csapatfőnök szerint a franciák jobb teljesítményre lennének képesek, ha nem kezelnék egyenlően a partnercsapataikat. Elégedett a gyártónál történt átszervezésekkel.

A Renault munkáját az utóbbi időben keményen kritizáló Christian Horner elmondta, elégedett a franciáknál az elmúlt hetekben történt személyi változásokkal, és biztos benne, hogy közös erőfeszítéssel hamarosan visszatérhetnek a csúcsra. A Mercedeshez és a Ferrarihoz képest még mindig lemaradásban lévő Renault mindent megtesz a felzárkózásért, ezért az F1-es részleg átszervezése is megkezdődött.

A Brit Nagydíj előtt derült ki, hogy a gyártó sportprogramjának eddigi vezetője, Jean-Michel Jalinier nyugdíjba vonult, helyét pedig a Caterham korábbi csapatfőnöke, Cyril Abiteboul és a Renault teljesítményért felelős igazgatója, Jérome Stoll vette át.

„Jean-Michel Jalinier a tőle telhető legjobb munkát végezte a Renault-nál, de azt hiszem, ő döntött úgy, hogy távozik. A legjobbakat kívánom neki a jövőben” – nyilatkozta az Autosportnak Horner, aki az Osztrák Nagydíj után „elfogadhatatlannak” minősítette a franciák teljesítményét. „Cyril kinevezését nagyon pozitívnak tartom, és szorosan együttműködünk majd vele, megpróbáljuk mindenben támogatni őt. Mindannyiunknak az az érdeke, hogy megpróbáljuk utolérni a Mercedest.”

Horner biztos benne, hogy a Renault képes lesz utolérni a Mercedest Forrás: Red Bull

Horner szerint jövőre segítheti a Red Bullt, hogy a Renault egyik partnercsapata, a Lotus a hírek szerint Mercedes motorra vált 2015-től. Így ugyanis a franciák nagyobb figyelmet tudnak elsőszámú csapatukra, a Red Bullra fordítani, ami Horner szerint mindkét félnek az előnyére válhat. A csapatfőnök egyébként sem ért egyet azzal az elgondolással, hogy a motorszállítónak egyenlően kell kezelnie az összes partnerét. „Valójában csak egy csapatra kellene összpontosítaniuk” – mondta.

A Renault F1-es programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin elmondta, a Red Bullt valóban hátrányosan érinthette az egyenlő bánásmód, de abban nem biztos, hogy az osztrákok kiemelt kezelésével gyorsabban javult volna a teljesítményük. „Ha négy istállóval dolgozunk együtt, akkor nyilván a másik három csapattal is foglalkozunk, ami időt vesz el a Red Bull-lal végzett munkától” – magyarázta. „Ezért valóban jogos a megjegyzés, de ne felejtsük el, hogy a Renault - a Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben – nem egy csapat, ezért más elvek alapján működik.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!