Vágólapra másolva!
A Renault vizsgálata kiderítette, hogy az egységes motorvezérlő elektronika hibája miatt állt le Vettel autója az Osztrák Nagydíjon. Módosítottak a szoftveren, ezért a jövőben nem számítanak hasonló problémára.

Sebastian Vettel műszaki hiba miatt adta fel a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjat: a verseny elején megszűnt a hajtás a Red Bull motorjában, és mire újra tudta indítani az autóját, már több mint egykörös hátrányba került az élmezőnyhöz képest. Christian Horner a verseny után élesen kritizálta a csapat motorjait gyártó Renault-t, hiszen az idén nem először fordult elő, hogy a hajtáslánc hibája miatt esett ki valamelyik autójuk.

A Renault azonban a futam után alaposan kivizsgálta a probléma okát, és kiderítették, hogy nem kizárólag az ő hibájukból történt a spielbergi incidens. Szerintük Vettel autója azért állt le, mert az egységes motorvezérlő elektronika (ECU) nem fogadta el a Renault szoftvere által küldött utasításokat.

Vettel pont nélkül távozott Ausztriából Forrás: AFP

„Rájöttünk, hogy miután Vettel megnyomta az előzést segítő gombot, a rendszer egy olyan beállítást választott ki, amelyet az ECU nem fogadott el” – mondta az Autosportnak a Renault F1-es programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin. „Ezt azt eredményezte, hogy a rendszer 0 Nm-es nyomatékigényt jelzett, a motorból pedig elszállt az erő, lényegében üresjáratban futott.”

Taffin hozzátette, arra azonnal rájöttek, hogy az előzéshez használt gomb megnyomása váltotta ki a hibát, ezért a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardót is figyelmeztették. A hétvégi Brit Nagydíj előtt pedig elvégezték a szükséges változtatásokat a szoftveren, így reményeik szerint Silverstone-ban nem lesznek hasonló problémáik.

„Megvizsgáltuk az egységes elektronikai rendszert, és láttuk, hogy az előzési gomb megnyomása után a szoftver nem fogadott el bizonyos beállításokat” – magyarázta. „Amikor a szokásos módon, a kormányon található vezérlőegységgel választottuk ki ezeket a beállításokat, akkor elfogadta őket. Ezért nyilvánvalóan egy új szoftverre volt szükségünk, amelynél már nem jelentkezik a probléma.”