Toto Wolff szerint Lewis Hamilton időmérős hibái azt jelentették, hogy a futamgyőzelemre egyáltalán nem volt esélye csapattársa, Nico Rosberg ellen az Osztrák Nagydíjon. Miközben Rosberg a 3. rajtkockát szerezte meg, Hamilton csak a 9. helyről indulhatott, miután a Q3-ban mindkét mért körét elrontotta: az első próbálkozásánál túl szélesen fordult a 8-as kanyarban, amiért elvették az idejét, az utolsó körében pedig megpördült a 2-es kanyarban.
Noha Hamilton egy fantasztikus első kör után rögtön előreugrott a 4. helyre, a bokszkiállások után pedig közvetlenül Rosberg mögött haladt, Wolff szerint a győzelemre soha nem volt reális esélye. „Már az időmérőn elveszítette a versenyt” – mondta az osztrák. „A remek rajtjának és első körének köszönhetően gyorsan felzárkózott, de a számításaink szerint a 2. helynél nem végezhetett volna előrébb. Ezt sikerült is elérnie.”
Wolff elárulta, Hamiltont sem intették nagyobb óvatosságra, mint Rosberget, de a hátul lévő versenyző automatikusan hátrányba kerül. „Azon a délutánon egyértelműen Nico volt a gyorsabb versenyző. Hogy miért? Mert ő a 3. helyről indult, nem pedig a kilencedikről” – mondta. „Lewisnak üldöznie kellett Nicót, ezért keményebben meghajtotta a fékjeit és az abroncsait, így nyilvánvalóan többet is küszködött azokkal.”
Az osztrák szerint Hamilton a lassabb bokszkiállásait sem okolhatja a vereségéért, ráadásul Valtteri Bottas megelőzése érdekében a második etap végén őt hívták ki előbb a bokszba, ami a kedvezőbb stratégiának számít. Wolff azonban elismerte, hogy a Mercedes idei bokszkiállásai valóban lassabbak, mint amire képesek lehetnének.
„A kerékcseréinkről általánosságban elmondhatjuk, hogy nem voltak olyan szintűek, mint amit látni szeretnénk” – mondta. „Ehhez az is hozzájárult, hogy óvatosabbak voltunk, hiszen nem akarjuk elrontani a versenyünket egy veszélyes bokszutcai kiengedéssel.”
„Később talán felülvizsgáljuk ezt a döntésünket, és újra agresszívabbak leszünk a bokszkiállásoknál, ha a többi csapat csökkenti a hátrányát hozzánk képest.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!