Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint Hamilton és Rosberg egyre elmélyülő rivalizálása árthat a csapatnak, hiszen a két versenyző fontos információkat tart magában az autó teljesítményéről. Átláthatóbb együttműködésre van szükség az istállón belül.

A Mercedest irányító Toto Wolff szeretné, ha a csapaton belül a Nico Rosberg és Lewis Hamilton között zajló világbajnoki küzdelem ellenére is fennmaradna a nyílt, átlátható kommunikáció. Wolff az Osztrák Nagydíj után adott nyilatkozatában arra utalt, hogy a rivalizálás lassan ártalmas lehet a csapat számára, hiszen a pilóták és mérnökeik egyre több információt tartanak vissza egymástól.

Ez lehetett az oka annak is, hogy Ausztriában idén először nem a Mercedesek végeztek az élen az időmérőn, hanem az alapvetően lassabb autóval rendelkező Williams. Bár a versenyen ezúttal is a németek arattak kettős győzelmet, Wolff szerint változásra van szükség a csapattagok hozzáállásában, ha nem akarnak értékes pontokat ajándékozni az egyre inkább felzárkózó riválisoknak.

„A legfőbb prioritásunk továbbra is az, hogy hagyjuk egymás ellen küzdeni a versenyzőinket – nem akarunk kívülről beleavatkozni a csatájukba, egyik irányba sem manipuláljuk a verseny eredményét” – nyilatkozta Wolff. „A harmadik szabadedzés után azonban nem voltunk jó helyzetben, és a csapaton belüli hangulat nem olyan volt, mint máskor. Egyre kiélezettebbé válik a küzdelem, és a kommunikáció kezd kevésbé nyílt lenni. Figyelnünk kell arra, hogy ez ne ártson a csapatnak.”

Rosberg és Hamilton egyre kevesebb információt oszt meg egymással Forrás: AFP

Hamilton és Rosberg állítólag a szombat délelőtti szabadedzésen több körüket is megszakították, hogy közvetlenül az időmérő előtt ne derüljön fény arra, mire lennének képesek valójában. Ez azonban a mérnökeik dolgát is megnehezítette, hiszen így kevésbé lehettek biztosak a beállítások hatékonyságában. „Arra van szükségünk, hogy az egész csapat együttműködjön – a versenyzők és a garázs két oldalán elhelyezkedő mérnökök is. Ezt a hozzáállást szeretnénk fenntartani a jövőben is” – magyarázta Wolff.

„Nem csak arról van szó, hogy a következő néhány versenyt meg akarjuk nyerni – arra törekszünk, hogy még néhány évig versenyképesek maradjunk” – tette hozzá. „Ehhez arra van szükségünk, hogy minden versenyen folyamatosan tanuljunk. Tanulni pedig csak akkor tudunk, ha nyílt és átlátható együttműködés jön létre a csapattagok között.”

Wolff tisztában van vele, hogy a szezon előrehaladtával még súlyosabbá válhat a helyzet, ezért mindent megtesz azért, hogy javítson a csapaton belüli kommunikáción. „Az lenne a lényeg, hogy nézőpontokat osszunk meg, és tanuljunk egymástól” – mondta. „Nem akarom, hogy a versenyzőink olyankor tartsák magukban az információkat, és szakítsák meg a köreiket, amikor szükségünk lenne az adatokra.”

„A versenyzőink legfontosabb célja az, hogy megnyerjék az egyéni világbajnokságot – a miénk pedig az, hogy a konstruktőri címet szerezzük meg, miközben azt is biztosítjuk, hogy az egyik pilótánk elhódítja az egyéni trófeát. Talán először be kellene biztosítanunk a konstruktőri bajnokságot, és utána kellene szabadon eresztenünk őket” – utalt Wolff arra, hogy a rivalizálás súlyosbodása esetén mégis beleszólhatnak a küzdelembe.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!