Vágólapra másolva!
A brit reméli, hogy csapattársát elkerülik a műszaki hibák. Toto Wolff a kanadai problémák ellenére sem inti nagyobb óvatosságra a versenyzőit.

Lewis Hamilton a 2014-es szezon eddigi hét versenyéből kettőn esett ki műszaki hiba miatt, miközben csapattársa, Nico Rosberg az összes versenyt be tudta fejezni. A brit ezért hiába nyert zsinórban négy versenyt, a Kanadai Nagydíj után 22 pontra nőtt a hátránya a tabellán az eddig két első és öt második helyet szerző Rosberggel szemben.

A montreali versenyt fékhiba miatt feladó Hamilton ennek ellenére azt mondta, nem szeretné, ha csapattársát is hasonló problémák sújtanák a jövőben. „Meg kell próbálnom felzárkózni, de azt nem akarom, hogy valamelyik autónk ne érjen célba” – nyilatkozta. „Remélem, egyik autónkkal sem lesznek gondok, még ha ez azt is jelenti, hogy sokkal többet kell dolgoznom a hátrányom ledolgozásáért.”

A Kanadai Nagydíj volt idén az első verseny, ahol a Red Bull le tudta győzni a Mercedest, de ez csak a mindkét autót sújtó problémáknak volt köszönhető – a futam 47. köréig ezúttal is a németek két versenyzője állt az élen. Hamilton ezért nem tartja lehetetlennek, hogy egy újabb győzelmi szériával kerüljön egyre közelebb Rosberghez. „Valószínűleg megint négy győzelmet kell aratnom ahhoz, hogy felzárkózzak, de mindent megteszek azért, hogy ez sikerüljön” – fogadkozott. „Jó pályák következnek, és Silverstone-ban mindenképpen nyerni szeretnék.”

A Mercedes versenyzői Kanadában sem kímélték egymást Forrás: AFP

A kiesés ellenére Hamilton kevésbé tartja elkeserítőnek a montreali verseny végkifejletét, mint a Monacói Nagydíjon szerzett második helyét. „Kevésbé bosszankodom miatta, akár hiszik, akár nem” – mondta. „Nem tudom, miért, de így érzek. Tudom, hogy ezúttal a tőlem telhető legjobb munkát végeztem – átvettem a vezetést, utána pedig nem tehettem semmit a fékhiba ellen.”

Hamilton állítása szerint „el sem akarta hinni”, hogy az ő problémája végzetes volt, miközben Rosberg – aki elvileg ugyanazzal a hibával küzdött – a második helyen be tudta fejezni a futamot. A brit úgy véli, azért mentek tönkre a fékjei, mert sokáig haladt szorosan a csapattársa mögött, egyesek szerint pedig a vezetési stílusa is hozzájárulhatott a kieséshez. Abban viszont nagyjából mindenki egyetért, hogy a Mercedesek valószínűleg megúszták volna a műszaki hibákat, ha nem csatáznak egymással, hanem óvatosan vezetve tartják a pozíciójukat. Ezért ismét felmerült, hogy az istálló jobban járna, ha csapatutasítást alkalmazna a versenyeken, de az ügyvezető igazgató Toto Wolff ezt továbbra sem tartja jó megoldásnak.

„Lehet, hogy tényleg ésszerű lenne így cselekedni, de ez nem egyezne a csapatunk filozófiájával” - válaszolta a csapatutasításról szóló kérdésre. „Mindkét versenyzőnk tökéletesen vezetett. Az eredményünkön javíthatott volna, ha lelassítanak, de mi nem ezt akarjuk, és nyilvánvalóan a közönség sem.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!