Társoldalunk:

Grosjean túl keménynek tartja a monacói gumikat

2014.05.23. 13:14

A csütörtöki edzéseken úgy érezte, mintha fából készült gumikon kellett volna vezetnie az utcai pályán. A Lotus hátulja is trükkösen viselkedik, de Maldonado szerint bízniuk kell benne.

Miután Romain Grosjean a Spanyol Nagydíjon megszerezte a Lotus első pontjait, a csapat azzal a szándékkal érkezett meg Monacóba, hogy a nehéz idénykezdet után újabb előrelépést tesznek. A csütörtöki szabadedzések után azonban egyik versenyző sem volt elégedett az autójával, elsősorban a gumik felmelegítésével gyűlt meg a bajuk. Grosjean szerint azonban ez nem csak a Lotus hibája, a szokásosnál hűvösebb hőmérsékletek mellett a Pirelli lágy és szuperlágy abroncsai sem működtek megfelelően.

„Ma a legnagyobb problémát ezek a fából készült gumik jelentették” – nyilatkozta a francia RMC-nek a leglágyabb keverékről. „Komolyra fordítva a szót, tényleg nem működnek túl jól ezen a pályán. Az autónk is elég trükkösen viselkedik, de a gumik miatt még csúszkál is – nem tudtunk elég gyorsan hajtani a kanyarokban.”

Grosjean nem tudott a legjobb tíz közé kerülni az edzésekenForrás: AFP

Grosjean bízik benne, hogy szombaton és vasárnap melegebb lesz Monte-Carlóban, a péntek délelőtti 23 fokos aszfalton ugyanis csak küszködtek. „Eddig is tudtuk, hogy a magasabb hőmérsékletek kedveznek nekünk, de egy sima felületű aszfalton, túl kemény gumikkal egyszerűen nincs tapadásunk” – magyarázta. „Most még nehezebb dolgunk van, mint az előző években, hiszen a szokásosnál is jobban kell figyelni arra, hogy elkerüljük a hibákat. Csak 98 százalékon vezethetünk, nem mehetünk el 102 százalékig, mert nem hibázhatunk.”

„A másik problémát az jelenti, hogy az autónk hátsó része elég kiszámíthatatlanul viselkedik, ami még trükkösebbé teszi a helyzetet” – tette hozzá a francia. Egyetértett vele csapattársa, Pastor Maldonado is, aki szerint nagyon könnyű lesz hibázni az időmérőn és a versenyen. „Egy normális pályán nem olyan nagy probléma, ha kitör az autónk fara, hiszen elég helyünk van akkor is, ha szélesen fordulunk” – mondta. „Itt azonban nem tehetünk mást, mint hogy keményen hajtunk, és megbízunk az autónkban.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!