Pastor Maldonado az elmúlt években is inkább az ütközéseivel, mint az eredményeivel hívta fel magára a figyelmet, és ez egyelőre idén sincs másképp: az első 5 nagydíjon már 4 büntetőpontot összeszedett különböző incidensek miatt. A leglátványosabb balesetet a Bahreini Nagydíjon okozta, amikor a levegőbe repítette Esteban Gutiérrezt, Kínában és Spanyolországban pedig az edzéseken törte össze az autóját.
Maldonado egyre élesebb kritikákat kap a szaksajtótól és a rajongóktól, de azt állítja, emiatt nincsenek álmatlan éjszakái. „Már hozzászoktam, hogy sokan kritizálnak, ez normális” – nyilatkozta a venezuelai, aki a közösségi oldalakon róla elterjedt humoros képeket „viccesnek” találja. „Ez normális, ha az ember Dél-Amerikából származik, vagy ha egy ország nagyon keményen támogatja őt. A kisebb kategóriákban ráadásul ahhoz szoktak hozzá, hogy az élmezőnyben láthatnak engem.”
A GP2 2010-es bajnoka úgy véli, a Forma-1-ben azért nem tud hasonlóan jó eredményeket elérni, mert ott „az autók különböznek egymástól”. Ettől függetlenül nem érdekli a kritika, hiszen „szabad világban élünk, ezért az emberek azt mondanak, amit akarnak.”
Maldonado úgy véli, több tényező együttes hatása miatt kezdődött gyengén az idénye. „Talán túl keményen próbálkozom, de az autóm sem 100 százalékos – nem azt csinálja, amit elvárok tőle” – magyarázta. „Időnként hibáztam, de a csapat mindig elfogadta a hibáimat. Már nagyon várjuk, hogy javulhassunk, én pedig addig is a legtöbbet fogom kihozni magamból.”
„Nagyon jó teljesítményt akarok nyújtani, még jobbat, mint amit az autóm megenged, ezért hibázok néha” – tette hozzá. „Az autóban ülve mindig rengeteg a dolgunk, sok kapcsolót, gombot kell működtetnünk, amikor a beállításokon változtatunk. Talán ez is befolyásolja a teljesítményemet, de az összes versenyző ilyen helyzetben van, szóval nem hiszem, hogy ez lenne a fő ok.”
Maldonado Forma-1-es szereplését köztudottan a venezuelai nemzeti olajvállalat, a PDVSA támogatja, többször felmerült azonban, hogy nem finanszírozzák tovább a versenyző pályafutását. A héten ismét felröppentek olyan híresztelések, melyek szerint Maldonado jövője veszélybe került, mivel a venezuelai sportminiszter, Antonio Alvarez azt javasolta, hogy az állam ne támogassa tovább az autó-és motorversenyzőket. Maldonado azonban azt állítja, ez őt egyáltalán nem érinti.
„Bármi történik Venezuelában, azt mindig összefüggésbe hozzák az én nevemmel – de engem nem a sportminiszter támogat” – jelentette ki. „A PDVSA programja nem egyezik meg a sportminiszterével, két külön ügyről van szó.”
„Az olajvállalat semmit nem mondott a Forma-1-es szponzorációról – csak a sportminiszter nyilatkozott, de a minisztérium eddig sem támogatta a Forma-1-et.”
Maldonado mindenesetre úgy véli, az anyagi támogatástól függetlenül is helye lenne a mezőnyben. „Szerintem mindent megtettem azért, hogy itt lehessek – a karrierem során minden egyes szériában sikerült versenyeket nyernem, még a Forma-1-ben is” – utalt a 2012-es barcelonai győzelmére. „Ezt nem sok versenyző mondhatja el magáról.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!