Vágólapra másolva!
Szerinte az emberek úgyis hamarosan elfelejtik, hogy bajuk van vele. A Mercedes által Barcelonában kipróbált trombitakipufogó nem jelentett rá megoldást.

Bár az új turbómotorok hangjára, amely a szezon elején negatív fogadtatásban részesült, a héten újra irányult némi figyelem a Mercedes által a barcelonai teszten kipróbált „trombitakipufogó" révén, az FIA elnöke, Jean Todt szerint a téma hamarosan lekerül a napirendről.

„Ízlés dolga. Nekem például nincs bajom a hanggal, de ettől függetlenül tekintettel kell lennem rá, ha az emberek nagyobb zajra vágynak" – mondta, hozzátéve, hogy a hibrid dízelek által uralt hosszútávú világbajnokság (WEC) belgiumi fordulóján senki nem panaszkodott az akusztikus élményre. „És Spanyolországban is hangosabban fejtették ki a véleményüket az elégedetlenek, mint az elégedettek."

Todt megjegyezte, hogy ezért kérték meg a motorszállítókat a megoldás keresésére, bár „higgyék el, néhány hónap múlva már senki nem fog beszélni a hangról. Az emberek úgyis találnak valami más témát."

Az FIA hangmérnökeivel és a többi motorszállítóval együttműködve végzett próbapados teszteket követően a Mercedes szerdán a pályán is kísérletezett a trombitaszerű kipufogóvéggel, amelytől azonban nem lett hallhatóan erősebb a hang. „Semmi nem változott, ugyanolyan maradt" – ismerte el Nico Rosberg. „Tovább kell próbálkoznunk."

Bár a motorhanggal kapcsolatos vitát a Forma-1-en belül is sokan értelmetlennek tartják, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff komolyan veszi a problémát. „Számunkra egyértelmű a dolog: ha a közönség nagyobb zajt akar, és az autók nemcsak jobban fognak szólni tőle, hanem vonzóbbak is lesznek általa, akkor részünkről mehet" – mondta a megoldási kísérletekről.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!