Vágólapra másolva!
A Marussia a szuperlágy gumikon tudott mindenkinél gyorsabb kört futni. A Ferrari miatt kétszer kellett leállítani a gyakorlást, a Red Bull napja pedig idő előtt véget ért.

Szokatlan eredménnyel zárult az idei második szezon közbeni teszt első napja, a legjobb köridőt ugyanis a marussiás Max Chilton érte el a Lotus tesztpilótája, Charles Pic előtt. Arról természetesen nincs szó, hogy a Marussia ennyit fejlődött volna az elmúlt két napban, a különböző gumikeverékek és beállítások próbálgatása miatt a teszteredményeket nem kell túlságosan komolyan venni.

A Marussia persze így is elégedett lehet a napjával, hiszen a vizes pályán kezdődő, de később száraz időben futott gyakorláson 60 kört tudtak megtenni gond nélkül. „Összességében is elég sikeres volt a napunk, az első helyen végezni pedig igazi bónuszt jelent” – nyilatkozta Chilton. „Az egész nap során folyamatosan fejlődtünk, nagyon jó beállításokat találtunk, utána pedig megnéztük, mennyit vagyunk képesek kihozni az autónkból. Nagyot léptünk előre a vasárnapi verseny óta.”

Chilton a szuperlágy gumikon futotta meg a leggyorsabb körét, 1:26.434-es idővel zárt az élen. A tőle 2 tizeddel lemaradó Pic lágy gumikat használt, a harmadik pozíciót megszerző Lewis Hamilton pedig közepeseket. A brit mindössze 13 ezreddel kapott ki Pictől, miután a nap nagy részében ő állt az élen. Noha több csapat is tesztpilótákra bízta a vezetést, Hamilton számára fontos volt, hogy autóba ülhessen. „Az a dolgom, hogy itt legyek. A tesztelés nagyon fontos a csapat számára, és nekem is jó volt, hogy visszaülhettem az autóba a múlt hétvége után, amikor nem éreztem jól magam az autómban” – mondta a Sky Sportsnak Hamilton, aki „normális tesztnapnak” nevezte a keddi gyakorlást.

Chilton szerint a Marussia sokat javult vasárnap óra Forrás: AFP

A negyedik helyen fél másodperces lemaradással Kimi Räikkönen végzett, a Ferrari azonban problémákkal teli napot tudhat maga mögött: délelőtt mindössze két kört tudott megtenni, mielőtt motorhiba miatt megállt a pályán, majd délután ismét miatta kellett lengetni a sárga zászlókat, mert a 4-es kanyarban kicsúszott, és a kavicságyban ragadt az autója. Az incidens miatt a Ferrari kénytelen volt kicserélni az autó padlólemezét.

Räikkönent 7 tizedes lemaradással követte Jean-Eric Vergne, akit viszont 32 ezreden belül követett Nico Hülkenberg és Felipe Massa is. A brazil szerint a délelőtti eső ellenére is hasznos volt a keddi tesztnap. „Nem sikerült annyi kört futnunk, amennyit terveztünk, de legalább a vizes pályán nyújtott teljesítményünkön is tudtunk dolgozni” – mondta. „Az aerodinamikát és a beállításokat teszteltük ma, de nem vetettünk be új alkatrészeket, hogy a részletekre tudjunk koncentrálni.”

A 9. helyen Kamui Kobajasi megelőzte a Red Bull-lal tesztelő Sébastien Buemit, akinek a vártnál hamarabb véget ért a tesztnapja. A RB10-ben délután megadta magát a váltó, és a svájcit ezek után már nem is tudták kiküldeni a pályára. Az utolsó fél órában már Kobajasi sem tudott körözni, miután a 3-as kanyarban kicsúszott, és a gumifalnak csapódva összetörte az autóját. "Elég nagy kár keletkezett az autómban, ezért sajnálom a srácokat, akiknek éjjel meg kell szerelniük" - nyilatkozta a japán. "Az egyetlen pozitívum a balesetben, hogy a nap végén történt, ezért a programunk nagy részét teljesíteni tudtuk."

Az utolsó helyen a Sauber tesztpilótája, Giedo van der Garde végzett, több mint 5 másodperces lemaradással. A teszt szerdán folytatódik, a Mercedes először fogja kipróbálni a motorok felhangosítása érdekében módosított kipufogóját.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!