Vágólapra másolva!
A tulajdonos Gérard Lopez szerint a Lotus soha nem volt olyan rossz anyagi helyzetben, mint ahogy a sajtó állította. Boullier távozását sajnálja, de már találtak megoldást a pótlására.

A Lotus tulajdonosa, Gérard Lopez azt állítja, a csapat pénzügyi problémáit csak a sajtó fújta fel tavaly, az istálló jövője valójában soha nem forgott veszélyben. A Lotus hónapokig várt a Quantum Motorsports nevű befektetőcsoport által ígért pénzre, de a szerződést végül mégsem sikerült nyélbe ütniük. Az összeg elmaradása zavarokat okozott a csapat pénzforgalmában, de Lopez szerint végig egyértelmű volt, hogy a Lotus kilábal a helyzetből.

„A pénz igazából meg is érkezett a várt időpontban, de később vissza kellett küldenünk a (Quantum Motorsports) emberei miatt. Ennek következtében több kifizetésünk is csúszott” – magyarázta Lopez. „Ez minden vállalatnál úgy működik, hogy ha nyitunk egy számlát, akkor bizonyos összegeknek bizonyos időpontokban kell megérkezniük. Ha ez nem történik meg, akkor a menedzsmentnek értesítenie kell a vállalatot, amely hozzányúl az alaptőkéhez.”

„Amikor egy ügyfél nem fizet, egy átlagos cégnél annyi történik, hogy megpróbálják rendezni a problémát. De ez a Forma-1, ezért kicsit felfújták az ügyet” – mondta a tulajdonos, aki azonban nem tagadhatja, hogy a tavalyi gondok komoly áldozatokkal jártak a csapat számára. Állítólag az anyagi problémák miatt távozott Kimi Räikkönen és a csapatfőnök Eric Boullier, és további 95 alkalmazottat kellett elküldeni az istállótól. Lopez szerint azonban ez sem jelent különösebb problémát.

A tulajdonos szerint nincs veszélyben a Lotus jövője Forrás: AFP/William West

„Tudom, hogy vannak csapatok, amelyek 700 fővel dolgoznak” – nyilatkozta. „Mi nem tartozunk közéjük, most 470 emberünk van. Ez azonban még mindig sokkal több, mint amennyit az istállók több mint fele alkalmaz.”

Lopez szerint a csapat optimistán áll a helyzethez, hiszen így is „150 emberrel többet foglalkoztatunk, mint a legtöbb csapat.” Az elküldött dolgozók nagy része ráadásul a kibővített tervezőrészleghez tartozott, és azért volt rájuk szükség, hogy párhuzamosan fejleszteni tudják a 2013-as és 2014-es modelleket.

A luxemburgi tulajdonos elismeri, hogy Boullier távozása érzékenyen érintette őket, de állítása szerint már sikerült megfelelően átszervezniük a vezetőséget. Mint elmondta, Boullier legfőbb feladata az volt, hogy közvetítsen a technikai igazgató Nick Chester és a vezető versenymérnök, Alan Permane között.

„Annyit tettünk, hogy szorosabb kapcsolatot alakítottunk ki Nick és Alan között – így most közvetlenül egymással beszélnek, nem Eric közvetít közöttük” – mondta.„Eric hiányzik, hiszen ő volt a kommunikációs csatornám a csapat felé. Most közvetlenül Nickhez és Alanhez megyek, ez azonban kevésbé problémás, mint sokan gondolják.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!