Vágólapra másolva!
Bár korábban azt állították, az első ütközésig nem lesz csapatutasítás, az ellenfelek felzárkózása esetén átgondolhatják a helyzetet. Wolff szerint a csapaton belüli küzdelemre nem szabad sok időt elvesztegetniük.

A Mercedes a 2014-es idényben eddig mind a négy futamot megnyerte, a legutóbbi három versenyen ráadásul kettős győzelemmel zárták a hétvégét. Noha a riválisok egyelőre nem tudtak felnőni hozzájuk, az istálló két versenyzője, Lewis Hamilton és Nico Rosberg között nem mindig egyértelmű az erősorrend. A legszorosabb csatát a Bahreini Nagydíjon vívták, ahol körökön keresztül kerék-kerék elleni küzdelem zajlott közöttük az első helyért.

A futam után sokan dicsérték a Mercedes döntését, hogy hagyták szabadon versenyezni a két pilótát, az elmúlt években ugyanis számos alkalommal csapatutasításba torkollottak a hasonló küzdelmek. A németek ügyvezető igazgatója, Toto Wolff akkor még úgy nyilatkozott, az első ütközésig nem fognak beleszólni Hamilton és Rosberg harcába, úgy tűnik azonban, hogy a csapat vezetősége megváltoztatta az álláspontját.

„A bahreini verseny különleges volt, mert nagyon jól működött a csomagunk, és elég nagy előnyünk volt az ellenfeleinkhez képest” – magyarázta Wolff. „Ilyen helyzetben könnyebb olyan döntést hoznunk, amely a verseny érdekeit szolgálja, hiszen tudjuk, hogy így is bőven a harmadik helyezett előtt érünk célba.”

Hamilton és Rosberg Bahreinben kemény, de sportszerű küzdelmet folytatott Forrás: AFP

Az osztrák úgy véli, ha valamelyik riválisuk közelebb kerül hozzájuk az erősorrendben, akár a győzelmüket is veszélyeztetheti egy csapaton belüli küzdelem. „Minél kisebb lesz az előnyünk, annál jobban kell figyelnünk az ellenfeleinkre” – jelentette ki. „A legfontosabb szabály az, hogy az első számú ellenség nem a csapattárs, hanem a külső rivális – a futam közben előállhatnak olyan helyzetek, amikor ezt figyelembe kell vennünk.”

Wolff hozzátette, a Mercedes nem engedheti meg magának, „hogy értékes időt veszítsünk a csatározásink közben, amikor az ellenfeleink szorosan a nyomunkban vannak.”

A németeknek attól egyelőre nem kell tartaniuk, hogy a többiek hamar utolérik őket a bajnokságban – a konstruktőri tabellát majdnem 100 pontos előnnyel vezetik a Red Bull előtt, és Fernando Alonso is több mint 30 pontos lemaradással követi Hamiltonékat. A bajnokságot egyébként a brit ausztráliai kiesése miatt még mindig Rosberg vezeti, de az előnye már csak 4 pont.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!