A Lotus számára rémálomként kezdődött a 2014-es szezon: a döcögős tesztidőszak után a melbourne-i idénynyitón hat másodperccel voltak lassabbak az élbolynál, és a futamot egyik versenyzőjük sem tudta befejezni. Az E22 gyerekbetegségei ellenére azonban végig kitartottak amellett, hogy az autójuk alapvetően gyors, csak a Renault hajtáslánccal kapcsolatos problémák fogják vissza, és legutóbb, Kínában már őket igazolták a fejlemények: Romain Grosjean a Q3-ba bejutva megszerezte a 10. rajtkockát, aztán a futamon is pontszerző helyen haladt, amíg el nem romlott a sebességváltója.
Ezt ő is pozitív előrelépésként értékeli, és úgy véli, a Renault csapatai közül a Red Bull után már a Lotus a második leggyorsabb. "Szerintem a váltóhiba nélkül pontot szereztünk volna, de a hétvége mérlege 90 százalékban így is pozitív" - mondta az Autosportnak. "A Renault szép munkát végzett, akárcsak a Lotus, forradalmi változásokról azonban nem volt szó. Egyszerűen csak tettünk egy lépést a helyes irányba."
"Mi voltunk a Renault második legjobb csapata. Megelőztük a McLarent meg a Toro Rossót, és a Force Indiával harcoltunk, ami biztató."
A Lotus tulajdonosa, Gérard Lopez szerint Grosjean még gyorsabb lehetett volna a versenyen, ha a diffúzora, amely egy aerodinamikai probléma miatt "kikapcsolt", jól működik.
"Romainnak gondjai voltak a hátsó leszorítóerővel. Az időmérőn eredetileg a 6. helyet céloztuk meg, az inkább megfelelt az autónk tempójának" - állította. "A sebességváltó hibája előtt a versenyen is ki-kikapcsolt a (diffúzora), ezért az autóját nehéz volt vezetni, de szerintem még így is beért volna a 9-10. helyen."
"Amikor a 4-es fokozat elszállt, nem volt értelme kockáztatnunk a motorjával - Pastor (Maldonado) esetében már mást a harmadik motornál járunk a szezonban, úgyhogy Romaint jobb volt kiszólítani a versenyből. Ez nagyon frusztráló hétvége volt számunkra abból a szempontból, hogy a tempónk már kezdett megmutatkozni, mégsem szereztünk egyetlen pontot sem."
A Lotus tavaly négy forduló után 93 ponttal a konstruktőri összetett 2. helyén állt a Red Bull mögött.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!