Vágólapra másolva!
A francia nem tudja, miért esett vissza a Lotus a Malajziai Nagydíjon mutatott biztatóbb formája után. Az E22 nehezen vezethető, és számos területen vannak hiányosságai.

A Lotus 2014-es autója a téli teszteken és az első két nagydíjon is megbízhatatlannak és lassúnak bizonyult, de a csapat folyamatosan bizonygatta, hogy a műszaki problémák megoldása után a tempójukkal sem lesz probléma. A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane a hétvége előtt még úgy nyilatkozott, a kanyarokban mutatott tempójuk alapján a mezőny első felébe kellene tartozniuk.

„A második szektorban futott részidőinkből kiderült, hogy az autónk gyorsabb a kanyarokban, mint a Williams vagy a McLaren” – nyilatkozta. „A második két szektorban lemaradtunk tőlük, főleg a féktávokon.”

Bahreinben azonban hiába tudott a Lotus 103 kört megtenni a pénteki szabadedzéseken, így is több mint 3 másodperccel az élmezőny mögött végeztek. Romain Grosjean elárulta, az istálló nagyon csalódott volt a pénteki eredményeket látva.

„Több időre van szükségünk ahhoz, hogy megértsük, mi a probléma – a szélcsatornában jónak tűnik az autónk, a pályán azonban lassabb, mint várnánk” – magyarázta a francia, aki arra számított, hogy a Lotus felveheti a versenyt az előző futamokon jó formát mutató csapatokkal. „A Mercedesnek persze túl nagy az előnye, de akkor is mérföldekkel elmaradunk attól a szinttől, ahol lenni szeretnénk” – mondta. „A Red Bull talán nem jó példa, mert ők kiváló autót építettek, de még a Toro Rosso is bőven előttünk jár – őket meg le kellene győznünk.”

Grosjean egész nap küszködött a Lotusszal Forrás: AFP

A francia egyelőre nem tudja, Bahreinben miért maradtak el a várakozásoktól. A második edzésen a 17. és 18. helyen végeztek, csak a Marussiákat és a Caterhameket utasították maguk mögé. „Ma egyszerűen lassúak voltunk. Nem tudom, hogy a pályának köze van-e ehhez. Biztos vagyok benne, hogy a Pirelli gumijaival jobban kellene bánnunk” – vélekedett. „Láthattuk, hogy az autónk elég érzékenyen reagál a szeles körülményekre, és az alapvető beállításaink sem teszik még lehetővé, hogy kihozzuk a legtöbbet az aerodinamikai megoldásokból.”

Grosjean elismeri, hogy a Malajziai Nagydíjon elért 11. helye után a csapat visszaesett Bahreinben. „Jelenleg nagyon nehéz vezetni az autónkat” – árulta el. „A brake-by-wire rendszer még mindig nem tökéletes, és a hátsó leszorítóerő sem tartozik az erősségeink közé. Ezek a problémák mindent megnehezítenek.”

Csapattársa, Pastor Maldonado némileg optimistább volt, ő a második edzésen már egész jónak érezte az autóját. „Legalább nekünk több lehetőségünk van a javulásra, mint másoknak” – mondta. „Igaz, hogy az élmezőnytől 2 másodpercre vagyunk, de egy másodpercet szerintem könnyedén lefaraghatunk. Ha ez sikerül, a Sauberekkel is harcolhatunk, vagy akár még előrébb léphetünk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!