Vágólapra másolva!
Bár sok rá a panasz, az alacsony fordulatszám meg a turbó elkerülhetetlenül csökkenti a zajszintet, és a szabályrendszert nem praktikus átalakítani Rémi Taffin szerint.

Az új motorok hangja, és különösen a túl alacsonynak tartott hangereje már a melbourne-i idénynyitón heves vitát indított el, melynek során a címvédő Sebastian Vettel is keményen kritizálta a változásokat, az FIA-elnök Jean Todt pedig azt ígérte, ha a közönség hosszú távon elégedetlen marad az akusztikai élménnyel, megpróbálnak tenni valamit a javításáért.

A Renault sportprogramját a pálya mellől irányító Rémi Taffin azonban figyelmeztetett, hogy ezzel kapcsolatban felesleges hamis reményeket táplálni, a motorok hangereje ugyanis érdemben nem növelhető, mivel közvetlenül a technikai paramétereikből adódik.

„Két tényező befolyásolja. Az első a percenkénti fordulatszám: a tavalyi 18 ezerről az idén úgy 12 ezerre esett vissza" – mutatott rá az Autosportnak nyilatkozva. „Fontos megjegyezni, hogy a szabályok 15 ezres maximumot tesznek lehetővé, de az üzemanyag átfolyási sebességének korlátozása miatt a Ferrari, a Mercedes és a Renault motorja is inkább csak 12 ezerig pörög, sőt az egyenesek végén 10-11 ezres érték is elképzelhető."

A motorok percenkénti fordulatszáma a gyakorlatban nem éri el a 15 ezres megengedett határt Forrás: Ferrari

„Ez már nagyon jelentős eltérés a tavalyi 18 ezerhez képest. A lelátók közelében valószínűleg nem forognak 10 ezernél többet a motorok. A másik tényező a turbó. Ha valamit a kipufogógáz útjába helyezünk, az olyan, mintha valakinek párnát tennénk az arcára. Hangtompítóként működik."

Taffin hozzátette, hogy a kipufogó tuningjával sem lehet lényegesen jobb hatást elérni. „Ha más hangot akarunk, akkor emelni kell a fordulatszámot, ennek azonban önmagában nem lenne értelme, mert a benzin átfolyási sebességét is növelni kellene hozzá. Csakhogy ezzel romlana az energiahatékonyság" – magyarázta.

„A leömlő geometriájának átalakításával sem tehetünk semmit, hiszen a turbina miatt mindkét hengersor kipufogója ugyanabban a csőben végződik, úgyhogy ez van."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!