Vágólapra másolva!
Ricciardo autójában ma is hibás volt a szenzor, és Horner szerint a többi csapatnál sem működnek megfelelően a mérőeszközök. A verseny előtt beszélnek az FIA-val, hogy „ésszerű” megoldást találjanak.

A Red Bull Szepangban is folytatja a küzdelmet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) átfolyásmérőivel szemben, miután Daniel Ricciardo autójában pénteken is meghibásodott az üzemanyag áramlási sebességét mérő szabványos eszköz. Az ausztrált azért zárták ki a két héttel ezelőtti idénynyitóról, mert a Red Bull a futam közben figyelmen kívül hagyta az FIA szenzorai által jelzett – szerintük hibás – adatokat, és a saját méréseiket vették alapul.

A Red Bull az elmúlt hetekben keményen kritizálta az FIA-t, mivel szerintük egy kiforratlan rendszert próbálnak a csapatokra erőltetni, amelynek folyamatos hibái a versenyek eredményét is befolyásolhatják. A címvédő fellebbezett a kizárás ellen, de döntés csak április közepén várható, ezért Malajziában még nem tudják, megkockáztathatják-e ismét a saját adataik használatát.

„Azt hiszem, beszélünk majd Charlie (Whitinggal) a verseny előtt” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Tisztázni szeretnénk, hogy mit csináljunk, ha eltérést tapasztalunk az átfolyásmérők adatai között. Remélhetőleg meg tudunk egyezni egy ésszerű megoldásban.”

Ricciard autójába ki kellett cserélni az átfolyásmérőt Forrás: AFP

Noha a versenyigazgató Whiting Malajziában is úgy nyilatkozott, hogy a szabályokat olyan szigorúan veszik majd, mint Melbourne-ben, Horner szerint a hibás szenzorok mellett ez nem jó megoldás. „A délelőtti edzésen azonnal hibásan jelzett az eszköz Daniel autójában, ezért délutánra kicseréltük. Azt még nem tudom, az hogy működött” – magyarázta. „Talán most az üzemanyag-nyomócsővel összhangban mért, és a hétvége hátralévő részében is jól fog viselkedni.”

„Ha nem így lesz, akkor kínos helyzetben találjuk magunkat” – ismerte el Horner. „Noha megpróbálunk együtt dolgozni az FIA-val, ugyanazzal a dilemmával szembesülhetünk, mint két héttel ezelőtt Ausztráliában.”

A csapatfőnök szerint a többi istálló is hasonló problémákkal küszködik, csak nem beszélnek ennyire nyíltan az ügyről. „A többiek ritkán kommunikálnak velünk erről, de tisztában vagyunk a helyzettel” – mondta. „Tudjuk, hogy a Toro Rossónál két meghibásodást is találtak ma délelőtt. Sergio Pérez átfolyásmérője az egész (melbourne-i) futam alatt hibás volt, és mások sem a valódi adatokat kapták meg.”

„Nálunk az jelentette a problémát, hogy a szenzor folyamatosan eltérő adatokat mutatott – nem arról volt szó, hogy következetlenül mért volna, hanem állandóan elcsúszott a valódi átfolyási sebességhez képest” – magyarázta a brit. „Olyan érzékelőre van szükségünk, amely valóban hangsúlyban van az üzemanyag-átfolyással – ez a legfontosabb.”

Horner hozzátette, 0,25 százalékos eltérést még el tudna fogadni, de "egy 2 százalékos" kilengést már egyértelműen túlzásnak tart.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!