Vágólapra másolva!
A Red Bull miatt máris aggódnak: szerintük szó sincs arról, hogy fölényesen uralnák a pályát.

Bár a Mercedes GP Nico Rosberg révén kényelmes előnyel nyerte meg az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, igazolva az előszezonban mutatott formáját, a csapatnál úgy vélik, korai lenne kijelenteni, hogy éppúgy uralják a pályát, mint előzőleg a Red Bull.

„Nem, nem hiszem, hogy beszélhetünk bármiféle dominanciáról" – mondta a Mercedes GP főtervezője, Aldo Costa az Autosprintnek. „Láthattuk, a Red Bull mennyit fejlődött a bahreini teszt és az első verseny között – máris sokkal ütőképesebbek voltak, mint a télen. Ez jól mutatja, hogy a Forma-1-ben mennyire gyorsan lehet fejlődni a problémák megoldásával. Simán elképzelhető, hogy néhány versenyen belül több másik csapat is ugyanilyen magas szinten lesz."

A Red Bullt emelte ki a Mercedes GP főnöke, Toto Wolff is, figyelmeztetve a csapatát, hogy a címvédő fenyegetést jelent rájuk, ezért óvatosnak kell lenniük. „Sebastian (Vettelt) az idén még nem láttuk egy gyors és megbízható autóban, márpedig a tapasztalatai révén még erősebb lehet" – mutatott rá. „Tovább kell hajtanunk."

„Nemcsak a megbízhatóságon, hanem a teljesítményünkön is javítanunk kell. Muszáj növelnünk a leszorítóerőt. Az összes rendszernek harmóniában kell működnie egymással. Hatékonyabbá kell tennünk a hűtést és az autó teljes integrációját is."

A Mercedes nem érzi tetemesnek a fölényét Forrás: AFP/William West

Wolff egyetértett Costával abban, hogy a Mercedesnek nincs tetemes előnye. „Elég egy kiesés, és máris pontokat veszítünk" – mondta. „A McLaren vezeti a konstruktőri tabellát, úgyhogy nem állhatunk meg. Pillanatnyilag van egy kis előnyünk, aminek az elvesztését értékelném kudarcnak."

Costa nem tartja reálisnak azt a híresztelést, hogy a Mercedes motorja akár 50 lóerővel is erősebb lehet a Ferrariénál és a Renault-énál. „Hadd magyarázzam meg: rendelkezésünkre állnak a GPS-adatok, ezért szerintem mindenki láthatja, hogy amikor maximális teljesítménnyel üzemel, a Renault kiemelkedően erős" – árulta el. „A hátrányuk ezért jelenleg valószínűleg abban áll, hogy a túlmelegedés vagy az elhasználódás miatt nem tudják a verseny során végig fenntartani azt a teljesítményt. Ezt a problémát azonban szerintem fokról fokra meg fogják oldani."

Ausztráliában a hét kieső autóból ötöt Renault motor hajtott, s bár a francia cég programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin elismerte, hogy Malajziában felmerülhetnek újabb gondok, hozzátette: „Melbourne-ben számtalan problémával szembesültünk, a viry-i próbapadon ugyanakkor mindet reprodukáltuk." Ezért szerinte a hétvégén a Renault már felkészültebb lesz, hogy reagáljon az esetleges újabbakra.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!