Vágólapra másolva!
Több csapat is eltéréseket tapasztalt az FIA és a saját szenzoraik által mért üzemanyag-adatok között, de együttműködtek a szövetséggel. Toto Wolff szerint egymást segítve kell átvészelni ezt az időszakot.

A Red Bull több riválisa is elismerte, hogy az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén pontatlanságokat észleltek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) üzemanyagmérő eszközeinél, a kizárástól tartva mégsem a saját, hanem az FIA adataihoz igazodtak inkább. A Red Bull-lal másodikként célba érő Daniel Ricciardót a vasárnapi futam után megfosztották a helyezésétől, mert az FIA mérései szerint az autója rendszeresen átlépte a benzin pillanatnyi átfolyásai sebességére vonatkozó 100 kg/ó-s fogyasztáshatárt.

Az FIA a futam során többször is figyelmeztette a Red Bullt, hogy átlépik a benzinátfolyási limitet, de a csapat mégsem változtatott a beállításokon, mert nem bíztak a szövetség mérőeszközeiben. Christian Horner szerint a berendezések egész hétvégén megbízhatatlanul működtek, ezért figyelmen kívül hagyták az FIA figyelmeztetéseit, és a saját mérési adataikat vették alapul. Ehhez azonban nem lett volna joguk, hiszen egy direktíva értelmében csak az FIA engedélyével használhattak volna alternatív számítási módszert. A Red Bull fellebbez a kizárás ellen, de az általános vélekedés szerint nem sok esélyük van a sikerre.

Ricciardo nem sokáig örülhetett a 2. helyének Forrás: AFP

Hétfőn több élcsapat főnöke is elismerte, hogy a hétvége során gyakran eltéréseket tapasztaltak a saját méréseik és az FIA által közölt adatok között, de elfogadták, hogy egy korábban történt megállapodás értelmében az FIA hivatalos berendezéseihez kell igazodniuk. Ezért a figyelmeztetések után ők akkor is módosítottak a benzin átfolyási sebességén, ha a saját méréseik alapján a limiten belül voltak.

„Bíznunk kell abban, hogy az FIA jól kezeli a helyzetet - őszintén szólva mást nem nagyon tehetünk” – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali. „Biztos vagyok benne, hogy az FIA rendesen végzi a munkáját, és nem lesz semmi probléma.”

A Mercedest irányító Toto Wolff szerint az istállóknak el kell fogadniuk, hogy időre van szükség az új rendszer hibátlan működéséhez, addig pedig mindenkinek a harmonikus együttműködésre kell törekednie. „A benzinátfolyásra vonatkozó méréseket az FIA irányítja, de az összes csapattal ellenőrzik az adatokat. Az FIA-nak és az istállóknak menet közben, együtt kell beletanulnia az új helyzetbe” – magyarázta.

„A hivatalos átfolyásmérő eszközt az FIA biztosítja, ezt kell minden autóba beépíteni” – tette hozzá. „Ez egy tanulási folyamat, ahol a csapatoknak és az FIA-nak kölcsönösen támogatniuk kell egymást.”

A berendezés gyártója, a Gill Sensors azt állítja, az átfolyásmérők 52 százaléka legalább 0,1%-os, 92 százaléka pedig legalább 0,25%-os pontossággal működik.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!