Vágólapra másolva!
A tavalyi konstruktőri összetett 4. helyezettjének párosa utolsó lett az idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérőjén, amelyen újabb műszaki hibákkal folytatódott a vesszőfutásuk. Nem adják fel.

A Lotus nem tudott kikecmeregni a hullámvölgyből az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén sem: a csapat rémálmai váltak valóra, amikor Romain Grosjean és Pastor Maldonado az utolsó két helyet végeztek. Közülük csak a francia tudott megtenni mért kört a Q1-ben, de miután az ismétlődő műszaki hibák miatt a szabadedzéseken alig végzett érdemi munkát, ő is 1,8 másodperccel elmaradt az újonc Marcus Ericsson Caterhamjétől.

Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke szerint ennek a motorvezérlés hibája volt az oka, amely megnehezítette Grosjean számára a fékek használatát, míg Maldonado a hajtáslánccal kapcsolatos „kisebb" probléma miatt eleve későn tudott kihajtani a garázsból. „Különböző, jól beazonosítható gondjaink voltak, és a partnereinkkel együttműködve keményen dolgozunk rajta, hogy mindegyiket megoldjuk" – mondta Permane.

Maldonado, aki a Williamstől igazolt át a Lotushoz, úgy vélte, az E22 tempója a versenyen akár jó is lehet. „Nagyon igyekszünk, optimistának kell lennünk" – vélte. „Legalább abból erőt meríthetünk, hogy nem csak mi küzdünk nehézségekkel."

Maldonado lesodródik a pályáról. A Lotus tulajdonképpen még csak tesztel Melbourne-ben Forrás: AFP/William West

Grosjean már a szombati szabadedzésen is az egyenetlenül járó motorral küszködött, a rádióban ingerülten kiabálva, hogy a csapat erőfeszítései ellenére „semmi nem oldódott meg", ami „hihetetlen." Az időmérő után elismerte, hogy mivel a győzelem a céljuk, nehezen viselik, hogy egy értékelhető kört sem tudnak futni.

„Rengeteg bajunk volt ma, és minden alkalommal, amikor megoldottunk egyet, jött egy másik!" – magyarázta. „A srácok keményen dolgoznak, ez a helyzet senkinek nem kellemes. A pályán töltött idő alatt mindent meg kell tanulnunk, amit lehet. Igen, ez frusztráló, de még az én életem a legkönnyebb, mert nem kell éjt nappallá téve szerelnem az autót."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!