Vágólapra másolva!
A motorszállítónál bíznak benne, hogy a szoftveren végzett módosításoknak köszönhetően a hajtáslánc maximális teljesítmény mellett is bírni fogja a strapát.

A Renault csapatai a teszteken vezérlési problémák miatt nem járathatták a hajtásláncot maximális teljesítménnyel. Az Ausztrál Nagydíjon azonban már megtehetik majd, miután engedélyt kaptak rá a francia motorszállítótól, amelynél úgy vélik, a szoftveren végzett módosításoknak köszönhetően orvosolták a legalapvetőbb gyerekbetegségeket.

„Némelyik alkatrésszel le voltunk maradva az ütemtervhez képest, ezért nem használhattuk ki a hajtáslánc teljes potenciálját" – mondta az Autosportnak a Renault pályán folytatott tevékenységét koordináló Rémi Taffin. „De azt hiszem, megszabadultunk a problémáktól, ezért most megnézhetjük, hogyan boldogulunk maximális teljesítmény mellett."

A szoftver módosításai főként a kopogásnak nevezett jelenséget hivatottak felszámolni, amely akkor jelentkezik, amikor nem tökéletes a gyújtás időzítése, és ez gyakran kárt okoz az égéstérben. „Elsősorban a motor és a turbónyomás vezérlésével küszködtünk, és nem uraltuk megfelelően a kopogást – márpedig ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy nagyobb teljesítményt lehessen kipréselni ezekből a motorokból" – magyarázta Taffin.

A Renault csapatai végre ráléphetnek a gázra Forrás: Red Bull

Hozzátette azt is, hogy ebből a szempontból már nincsenek aggályai. „Nyugodtan kijelenthetjük, hogy amikor késésben vagyunk valamivel, akkor lényegében minden téren lépéshátrányba kerülünk. Eddig talán hiányzott a tapasztalatunk ahhoz, hogy jól kezeljük a helyzetet" – mondta. „Nagyon óvatosnak kellett lennünk. Eddig nem állt rendelkezésünkre a megfelelő szoftver a jelenség megakadályozásához."

„Emiatt azonban többé nem aggódom, ami a megbízhatóság, és valamelyest a teljesítmény szempontjából is megnyugtató."

Taffin ugyanakkor figyelmeztetett, hogy a Renault még így is hátrányban van a rivális Mercedeshez és Ferrarihoz képest, azt viszont cáfolta, hogy a csapataik az idénynyitón a bokszból fognak startolni. Ez azért merült fel, mert a teszteken végzett gyakorlórajtjaik – szintén vezérlési nehézségek miatt – többnyire rosszul sikerültek.

„Azért láttunk néhány jót is. Csak a következetességet kell biztosítanunk" – jelentette ki Taffin. „Ha visszagondolunk a V8-asokra, a szezon elején egyes csapatok azokkal sem tudtak jól rajtolni. Ez összefügg az autó különféle rendszereivel is, amelyekhez a motor kapcsolódik. Rengeteg különféle konfiguráció létezik, de meg fogjuk találni a működőképest."

A melbourne-i idénynyitó első szabadedzésén meglepetésre a Renault-motoros Red Bull és Toro Rosso két versenyzője tette meg a legtöbb kört, és Daniel Ricciardo 3 tizedmásodpercen belül végzett a leggyorsabb Mercedeshez képest. A Lotusoknak viszont egyetlen ellenőrző kört sem sikerült megtenniük műszaki hiba nélkül.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!