Vágólapra másolva!
Szerinte az első futamon még nem lesznek túl ütőképesek, de a Renault F1-es főnöke szerint ez néhány verseny múlva megváltozhat. Villenueve úgy véli, Vettel már most lemondhat az idei címvédésről.

A 2014-es előszezon egyik legnagyobb szenzációja a Red Bull küszködése volt: az elmúlt négy évben mindkét világbajnoki címet bezsebelő istállót rengeteg műszaki hiba hátráltatta a teszteken, és saját bevallásuk szerint a tempójuk sem olyan jó, mint néhány riválisuké. A tesztek során egyszer sem sikerült teljes versenyszimulációt futniuk, ezért sokan már azt is meglepőnek tartanák, ha Melbourne-ben végigbírnák a futamot.

A címvédő Sebastian Vettel is felkészült rá, hogy az idénynyitón nem lesznek túl ütőképesek, bár elárulta, a Red Bull számos változtatást hajtott végre az RB10-en a legutóbbi teszt óta. „A Melbourne-ben használt autónk csak kívülről lesz ugyanolyan, mint amivel teszteltünk” – mondta a Welt am Sonntag című újságnak. Ennek ellenére nem hiszi, hogy az első nagydíjon fel tudják venni a versenyt az élmezőnnyel. „Csak a képregények világában fordulhatna elő, hogy a módosítások ilyen gyorsan, azonnal eredményre vezetnek” – magyarázta. „Nehéz megmondani, hol állunk valójában, de egyértelmű, hogy nem tartozunk az esélyesek közé.”

Egyetértett vele csapattársa, Daniel Ricciardo is, aki szerint a Red Bull leginkább a megbízhatósága miatt aggódik. „Nem igazán tudjuk, hogy kibírjuk-e a versenytávot” – nyilatkozta a Fairfax Mediának. „Még nem sikerült bebizonyítanunk, hogy képesek vagyunk rá.”

A Red Bull nem túl bizakodó az idénynyitó előtt Forrás: Red Bull

A Renault F1-es programját vezető Jean-Michel Jalinier biztos benne, hogy a Red Bull „megint jó csomagot rakott össze”, csak ki kell hozniuk az RB10-ben rejlő potenciált. Szerinte a Red Bull az „extrémebb” tervezésű autója miatt küszködik jobban, mint a többi istálló, „de szorosan együttműködve dolgozunk azon, hogy versenyképesebbé tegyük.” Jalinier elismerte, hogy a Renault-motoros autóknak Melbourne-ben még nem lesz esélyük a győzelemre, „ez azonban 3-5 futamon belül jelentősen megváltozhat.”

Jalinier amiatt sem aggódik, hogy a V6-os turbómotorok fejlesztését február végén befagyasztották, és ezentúl csak nyomós indokokra hivatkozva változtathatnak az erőforrásokon. „A szoftverrel még sok dolgunk van, de arra nem vonatkozik a befagyasztás. Az utolsó pillanatig dolgoztunk a motorjainkon, hogy elérjük a megfelelő teljesítményt és nyomatékot. Szerintem ezen a téren jól állunk.”

Bár a Red Bull és a Renault bízik benne, hogy a kezdeti nehézségek után felzárkózhatnak a többi élcsapathoz, Jacques Villeneuve szerint már most lemondhatnak a 2014-es bajnoki címről. „Idén biztosan nem fog nyerni” – mondta Vettelről az 1997-es világbajnok. „Nekem úgy tűnik, hogy a Renault teljesen elveszett – arra is képtelenek, hogy befejezzenek egy nagydíjat.”

„A Red Bull azzal sem érne semmit, ha új autót építene az európai futamokra – talán csak annyit, hogy 30 kört tennének meg 15 helyett. Nem az autóval, hanem a motorral van gond” – vélekedett a kanadai. „Persze csak viccelek, de mi értelme van elutazniuk Ausztráliába? A verseny felét sem képesek teljesíteni, és a legtöbb csapat gyorsabb náluk.”

Villeneuve a Mercedest tartja a bajnokság legnagyobb esélyesének, de szerinte az első futam eredménye a szokásosnál is kevésbé lesz megjósolható. „Nem tudom, hogy nagyszerű bajnokságot látunk-e idén – az is lehet, hogy vicces lesz” – idézi a 42 éves ex-bajnokot az Autosprint. „Előfordulhat, hogy Melbourne-ben egy Marussia is dobogós helyen végez.”

A 2014-es szezonról készült esélylatolgató elemzésünk itt olvasható.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!