Vágólapra másolva!
Megpróbálnak pontot szerezni az idénynyitón, de Grosjean elismerte, hogy nincsenek jó helyzetben. Az sem biztos, hogy lassabb tempóval végigbírnák a futamot.

A téli tesztek alapján a Lotus korántsem várhatja nyugodtan a jövő hétvégi idénynyitót, az előszezonban ugyanis rosszabb formát mutattak, mint legtöbb riválisuk: számos műszaki hiba hátráltatta a munkájukat, és a köridőik alapján is a tabella alján foglaltak helyet. Az utolsó bahreini gyakorlás után elismerték, nem csak a Renault-motorok, hanem a saját autójuk is okolható a gyenge megbízhatóságért, és egyelőre nem biztosak benne, hogyan fogják komolyabb gondok nélkül átvészelni a melbourne-i hétvégét.

A nehézségek ellenére Romain Grosjean kijelentette, a Lotus az Ausztrál Nagydíjat nem a téli tesztek meghosszabbításának fogja tekinteni, a csapat úgy áll hozzá az idénynyitóhoz, mint bármelyik versenyhétvégéhez. „Nem tesztelni megyünk” – mondta az elmúlt években élcsapatnak számító alakulat francia versenyzője. „Meg kell próbálnunk pontokat szerezni. Szép dolog, ha valaki csupán a versenyzés kedvéért áll rajthoz a futamokon, de nekünk nem ez a célunk.”

Az E22 gyatra formát mutatott a teszteken Forrás: Lotus

Grosjean elismerte, „a csapat nincs jó helyzetben” egy héttel az idénykezdet előtt, de bízik benne, hogy a szezon későbbi részében be tudják hozni a lemaradásukat. „Ha az idény korai szakaszában sikerül minél több pontot szereznünk, akkor fel tudunk majd zárkózni” – vélekedett a francia, aki a bahreini tesztek után a leglassabb Renault-motoros csapatnak nevezte a Lotust.

Néhányan felvetették, hogy a teszteken rendszeresen lerobbanó Lotusnak az E22 kímélése érdekében letekert motorral kellene nekivágnia az ausztrál futamnak, de Grosjean szerint ez sem segítene rajtuk. „A problémáink nincsenek összefüggésben azzal, hogy mekkora motorerőt használunk. Senki nem akarna úgy versenyezni, hogy az elektromos energiának csak a felét használja, hiszen ez körönként 5 másodperces hátrányt jelentene” – magyarázta.

„Az Ausztrál Nagydíjon nem leszünk jók – ezt a helyzetet el kell fogadnunk” – tette hozzá. „Csak annyit tehetünk, hogy megpróbálunk minél jobban felkészülni. Az majd a versenyen derül ki, hogy mire leszünk képesek 300 kilométeren, 100 kilogrammnyi benzinnel.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!