Vágólapra másolva!
Bár a francia motorszállító menedzsmentje a felszínen optimista, állítólag két-három hónapos halasztást kértek, a szabályok szerint ugyanis péntek éjféltől már nem lehetne a motorokon a teljesítmény fokozására irányuló módosításokat végezni.

A Renault-tól már az előszezon elején kiderült, hogy a V6-os turbómotorok fejlesztése terén jelentősen le van maradva riválisaihoz, a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Azt állították, a múlt heti bahreini tesztre megoldották a hardveres problémákat, és már csak a kettős hibrid rendszer szoftveres vezérlésével vannak gondjaik. Ennek ellenére a csapataik még ezen a héten is nagyságrendekkel kevesebb kört tudnak megtenni, mint a másik két motorszállító partnerei – különösen a Lotus és a Red Bull küszködik.

A szabályok szerint pénteken éjfélkor lejár az új motorok homologizációs határideje, ami azt jelenti, hogy ezután hivatalosan csak „a megbízhatóság vagy a biztonság javítása, illetve a költségek csökkentése" érdekében lehet változtatni az erőforrásokon, kizárólag az FIA külön engedélyével.

A Renault programját a pályáról irányító Rémi Taffin csütörtök délután optimista volt, mondván: a V8-asok fejlesztését szintén befagyasztották 2006 elején, ennek ellenére azok a motorok is jelentős evolúción mentek keresztül tavalyig.

"Amint már az utóbbi hat-hét évben is láttuk, amikor új motorral vágunk neki egy szezonnak, előre tudjuk, hogy adódik majd néhány műszaki probléma, amelyeket a sportszerű, az erőviszonyok kiegyenlítődését szolgáló szabályoknak köszönhetően szabadon orvosolhatunk" – magyarázta Taffin. "Ha megnézzük az elmúlt hat évet, szerintem a V8-asunkban a ciklus végére az alkatrészek 95 százaléka más volt, mint az elején. Ugyanígy lesz most is."

A Red Bull is komoly gondban lesz, ha a Renault nem kap felmentést a pénteki homologizációs határidő alól Forrás: Red Bull

Bár a Ferrari végsebessége a múlt heti teszten (igaz, szélárnyékban) 336, a Mercedesé 330, a Renault-é viszont csak 308 km/ó volt, Taffin hozzátette, hogy csütörtökön már „tűrhető teljesítménnyel" tudták járatni a hajtásláncot. „Persze ahogy elkezdjük rendesen terhelni, újabb problémákat fedezünk fel. Mindenképpen muszáj túlesnünk a tesztelésen" – ismerte el. „Kicsit késésben vagyunk, úgyhogy maradtak gondjaink, de igyekszünk orvosolni mindet. Más jellegű nehézségekről van szó, mint korábban – azokon nagyon nehéz volt a rendelkezésünkre álló rövid idő alatt túljutni."

Az Auto Motor und Sport azonban pénteken már arról számolt be, hogy a Renault „két-három hónap" halasztást kért a homologizációra. E nélkül a csapataik – a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso és a Caterham – komoly bajba kerülhetnek, de egyáltalán nem biztos, hogy megkapják, mert ahhoz a Stratégiai Munkacsoport összes tagjának hozzá kellene járulnia. Márpedig abba az FIA hat és a FOM egy képviselője mellett hat istálló (a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Lotus és a Williams) delegál tagot, és kérdéses, hogy ők rábólintanak-e a Renault kérésére. Már csak azért is, mert annak idején éppen a Renault kardoskodott a leghevesebben a turbómotorok bevezetése mellett, amit ráadásul eredetileg 2013-ra terveztek, ezért lényegében már mindenki kapott egy év haladékot.

A Stratégiai Munkacsoport ülésén más témákat is meg fognak vitatni: az időmérési rendszer módosítását, a Q3 résztvevőinek biztosított extra szett gumi ötletét várhatóan elfogadják majd.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!