Vágólapra másolva!
Összetett problémákkal küszködnek. A Renault-nál viszont úgy vélik, a motorjaik készen állnak majd az Ausztrál Nagydíjra, és a Lotus is bizakodó.

Nyílt titok, hogy a Renault-motoros csapatok még az előszezon kétharmadánál is súlyos gondokkal küszködnek: a francia motorszállítónál az első bahreini teszten elismerték, hogy nyolc nap után tartanak ott, ahol a második napon tervezték. A Red Bull és a Lotus a múlt héten a sorozatos műszaki hibák miatt alig több mint 600 km-t tudott a pályán tölteni, pedig a Mercedes-motoros Williams csütörtökön egyetlen nap alatt is többet teljesített ennél.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Salzburger Nachrichten című lapnak elismerte, hogy a csapatnak „összetett problémái" vannak, amelyeket „csak a Renault-val közösen" oldhatnak meg, de közben egyre újabb és újabb, nem várt nehézségek merülnek fel. Ezért „egyértelműen késésben vagyunk" – tette hozzá, és elismerte: nem biztos benne, hogy a március 16-i idénynyitóra fel tudnak készülni. „Ez egyelőre nyitott kérdés, nem vagyunk képesek megjósolni" – mondta. „A harmadik, ugyancsak bahreini tesztciklusra kapunk fejlesztéseket, de, ahogy már említettem, minden szörnyen bonyolult."

A Renault hajtásláncával kapcsolatos problémák akadályozzák azt a Lotust is, amelynél pedig bizakodóak az autójuk képességeit illetően. „A szélcsatornában kapott adatok hihetetlenek" – erősítette meg az Auto Motor und Sportnak az istálló technikai igazgatója, Nick Chester. „És a bahreini méréseink is igazolták, hogy rendkívül gyors autónk van."

A Red Bull nem biztos benne, hogy felkészül az idénynyitóra Forrás: Red Bull

A francia motorszállító partnerei közül Bahreinben a Lotus érte el a legjobb időeredményt, de mivel a hajtásláncot még nem tudták maximális teljesítménnyel használni, így is 5,4 másodperccel elmaradtak a legjobb köridőt regisztráló Mercedestől. „Kár lenne érte, ha a motorok határoznák meg az erőviszonyokat" – vélte Chester, és az E22 kétnyúlványú orrkúpjáról, amely a pályán is bevált, megjegyezte, hogy a riválisoknak nem lesz könnyű lemásolniuk. „Ha ki akarják használni az előnyeit, az autójuk hátulját is át kell építeniük" – mondta.

A Renault technikai programját irányító Rémi Taffin ugyanakkor bízik benne, hogy a motorral kapcsolatos gondokat az idénynyitóig megoldják. „Szerintem addigra készen fogunk állni, de ez azon is múlik, hogy milyen teljesítményt érünk el" – magyarázta. „Előzőleg még le kell bonyolítanunk egy programot, és ha ez sikerül, talán még jól is szerepelhetünk. Elnézve, hogy hol tartottunk három héttel ezelőtt, és hol tartunk most, örülnék, ha Melbourne-ig tenni tudnánk egy hasonlóan nagy lépést."

Taffin elismerte, hogy az elsősorban már csak a szoftverrel küzdő Renault-nak továbbra is vannak problémái, de „a legsúlyosabbakon túl vagyunk, ezért elkezdhettük felépíteni a programunkat, és kipróbálni sok újdonságot. Fejlődünk. Már eljutottunk odáig, hogy kipipálhatjuk az összes teendőt a listán. A főhadiszállásról és a csapatainktól is jó támogatást kapunk, hatékonyan dolgozunk együtt."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!