Vágólapra másolva!
A WTCC, a DTM és a Forma-1 miatt túl sűrű a pálya versenynaptára, ezért a régóta esedékes újraburkolás csak októberben kezdődhet meg. A források adottak hozzá, de a hosszú távú modernizációhoz 3-7 milliárd forintra lenne szükség.

Amikor a tavalyi verseny hétvégéjén meghosszabbították a Magyar Nagydíj szerződését a 2017 és 2021 közötti időszakra, Bernie Ecclestone feltételei között szerepelt, hogy teljes hosszában újra kell aszfaltozni a Hungaroringet. Az eredeti tervek szerint ennek már a 2014-es futam előtt meg kellett volna történnie, ám Gerstl Péter az Origo GPhíreknek elmondta, hogy a munkálatokat végül csak az ősszel tudják megkezdeni. Az ok a sűrű versenynaptár, a mogyoródi pálya május elején a WTCC-t, június elején a DTM-et, július végén a Forma-1-et, szeptember közepén pedig a WSR-t látja vendégül.

„Le kell mennie a szezonnak, előbb nem tudjuk megoldani. Októberben fogjuk újraaszfaltozni a pályát" – erősítette meg a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke. „Már beszéltem Ecclestone úrral, aki a jóváhagyását adta erre."

Az újraaszfaltozásra októberig várni kell Forrás: AFP/Ferenc Isza

A Hungaroring elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt januárban úgy nyilatkozott, a cégnek egymilliárd forintos gyorssegélyre van szüksége az elvárásoknak megfelelő színvonalú működéshez. Gerst Péter szerint ez „pont arra elég, hogy újra tudjuk aszfaltozni a pályát, hiszen a hossza 4 km-en felül van." Mivel az 1986-ban épült létesítményen a célegyenes 2003-ban történt meghosszabbítása óta komolyabb fejlesztést nem végeztek, csak kisebb munkálatokra – a legrosszabb állapotban lévő kanyarok újraaszfaltozására, a bokszépület bővítésére, a pályakórház modernizációjára – volt lehetőség az elmúlt években, így már az alapvető infrastruktúrája is fejlesztésre szorul.

„Véleményem szerint nagyságrendileg 3 és 7 milliárd forint közötti összegre van szükség, hogy a pályát szerény körülmények között korszerűsíteni lehessen" – magyarázta Gerstl Péter. „Ez alatt a teljes nézőtér, a vízvezetékek és az elektromos vezetékek rendbehozatalát értem. A digitális ellátásról sem feledkezhetünk meg, mert így az egész vezérlőrendszerünk nem fog úgy működni, ahogy a mai kor megkövetelné." Korábban úgy hírlett, Ecclestone feltételei között szerepel a lassúnak tartott vonalvezetés átalakítása is, Gerstl Péter azonban elárulta, hogy ez végleg lekerült a napirendről.

Az elektromos hálózat és a vízelvezetési rendszer felújítását az újraaszfaltozással együtt fogják elvégezni. A Hungaroring nemrég beadott egy előterjesztést a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz a 2014 és 2021 közötti időszakra vonatkozóan, s bár Gerstl Péter azt mondta, ennek az elbírálására még várni kell, szerinte a kormányzat részéről „a hozzáállás első osztályú, megígérték a segítséget."

A nézőteret is korszerűsíteni kell, már nem felel meg a modern elvárásoknak Forrás: AFP/Ferenc Isza

A Forma-1 versenynaptárába visszatérő Osztrák Nagydíjról úgy vélte, nem jelent fenyegetést a magyarországi futamra. „A sógoraink az idén tudnak nehézségeket okozni nekünk, hiszen tizenkét éve nem volt verseny Ausztriában, ezért most borzalmasan nagy tömegvonzó esemény lesz, de hosszútávon nem látok veszélyt" – mondta. „Az osztrákoknak biztosan más nagyságrendű büdzsé áll a rendelkezésükre, mint nekünk, új a pályájuk is, amely a legmodernebb technikával van felszerelve. Viszont van egy komoly előnyünk velük szemben: míg Spielberg a semmi közepén áll, nekünk itt van Budapest, amely minden igényt kielégít, úgy a szállodák, mint a szórakozási lehetőségek terén."

A spielbergi pálya a Red Bull tulajdonában van, és a cég alapítója, Dietrich Mateschitz a nagydíj kapcsán az egész környékre kiterjedő fejlesztési tervekkel állt elő. Gerstl Péter Magyarországon nem tart megvalósíthatónak hasonló elképzeléseket, hiszen Mateschitz „a privát vagyonából fedezi őket."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!